Klacht Fonteyn: Fonteyn weigerd mee te denken aan een oplossing

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 291580
Gebruiker
Schoenmaker6
Datum
8 reacties

Details

De klacht

printplaat van onze jaccuzi net buiten de garantie kapot en Fonteyn is niet bereid om een coulance regeling te treffen. Wij vinden dat je van een bedrijf waar je een jaccuzi koopt van meer dan 4400,00 euro nog geen 2,5 jaar geleden dat je daar toch service van mag verwachten.......De printplaat (deze zorgt ervoor dat de jaccuzi op temperatuur blijft) is stuk gegaan en deze zit tussen de buitenkant en de binnenkant en daar kom je normaal gesproken niet aan. Nu zegt Fonteyn dat wij maar bewijzen moeten dat de printplaat buiten onze schuld om is stukgegaan??????Te belachelijk voor woorden. Wij hebben de jaccuzi laten plaatsen door hen, deze is daarna nooit meer verplaatst en wij gebruiken deze ca 1 x per week. Heel normaal gebruik lijkt mij.

Fonteyn hebben wij per mail op de hoogte gesteld van het feit dat wij de factuur a 504,00 NIET gaan betalen omdat wij het niet eens zijn met hun factuur. Wij hebben op de service factuur vermeld dat dit onder garantie moet vallen en wij hebben ze gebeld (dat wilde ze niet, om aan te geven dat wij de factuur niet gaan betalen, alle correspondentie mag per mail??) En een printplaat vervangen voor 504,00 euro, terwijl de printplaat zelf echt niet duurder is dan 200,00 euro is ook zeer bedenkelijk.

Fonteyn wil dat wij de kosten 504,00 euro betalen en zij hebben ook al een betalingsherinnering gestuurd. Zij blijven aangeven dat wij moeten kunnen aangeven dat het buiten onze schuld is stukgegaan........wij blijven erbij dat wij toch mogen verwachten dat een jaccuzi een langere levensverwachting heeft dan de garantietermijn namelijk 2 jaar.....

De oplossing

Fonteyn haalt de jaccuzi bij ons op, wij krijgen ons aankoopbedrag - de gemaakte kosten voor het vervangen van de printplaat = totaal 3896,00 euro retour. Moge duidelijk zijn dat wij geen vertrouwen meer hebben in Fonteyn.

8 reacties

  1. Auteur
    Schoenmaker6
    Datum
    En nu is het angstvallig stil bij Fonteyn????
  2. Auteur
    Schoenmaker6
    Datum
    Is Fonteyn niet meer bereikbaar.....???

  3. Auteur
    Schoenmaker6
    Datum
    Waarom zou de firma Fonteyn niet reageren? Iemand een idee?
  4. Auteur
    Schoenmaker6
    Datum
    De firma Fonteyn stuurt wel een herinnering maar geen reactie op de klacht die we hebben wanneer zouden we toch iets van deze firma horen dat ze de klacht eens serieuz gingen behandelen.
  5. Auteur
    Schoenmaker6
    Datum
    Ze reageren wel...door een nieuwe herinnering te sturen? Fonteyn wij gaan niet betalen, wij willen een oplossing voor ons probleem!
  6. Auteur
    Schoenmaker6
    Datum
    Fonteyn is een waardeloze firma, je kunt ze niet bellen of mailen, wel als je een bestelling wilt plaatsen, dan kun je gewoon bellen???

    Waarom deze vreemde gang van zaken?
  7. Auteur
    Schoenmaker6
    Datum
    Wat is dit voor idioot bedrijf= Reageert nergens op
  8. Auteur
    Schoenmaker6
    Datum
    Belachelijke firma, koop er niet!!!!!!!!!!!!!!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Schoenmaker6
Datum
Uiteindelijke oplossing
niets vernomen van Fonteyn, waardeloze firma...
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Fonteyn?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen