Opgelost door Fonteyn: Oplossing bieden bij defecten en storingen is een uitdaging voor de firma Fonteyn uit Uddel.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 138960
Gebruiker
Consument
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 29 september 2015 een infrarood sauna gekocht. Keurig geleverd en tot volle tevredenheid 5 weken gebruikt. En toen deden de achter stralers het niet meer. Tot twee keer toe een paar studentjes gehad als zijnde de storingsmonteurs van de firma Fonteijn uit Uddel. Zonder resultaat en ik zit nog steeds met een defecte IR Sauna. Ik ben maar persoonlijk naar de zaak gereden en bij Dhr. S. Kok van de firma Fonteijn om opheldering gevraagd. Deze had zichtbaar moeite met het omgaan van klachten. Er werd heel moeilijk gedaan. Volgens mij is het heel simpel het defecte product dient te worden vervangen als reparatie geen uitkomst meer bied. Tenslotten twee jaar garantie op de constructie en zelfs 5 jaar garantie op de stralers. Geen probleem zou je denken, toch? Nou dat is nog een uitdaging voor de firma Fonteijn uit Uddel. Het lijkt mij meer een organisatie die gericht is op de verkoop van producten maar service met een oplossing is nog niet geboden. Ik overweeg juridische stappen.

De oplossing

Volledige vervanging van de geleverde sauna door de firma Fonteyn uit Uddel. Immers de storingsmonteurs zijn niet in staat het probleem op te lossen. En er wordt heel krampachtig gedaan over wanneer er een oplossing gaat komen. Duidelijk geen senioriteit als het gaat om klant gericht handelen. Allemaal studenten en zeer onervaren verkopers. En dit ondanks een behoorlijke uitbreiding/verbouwing van deze firma Fonteyn. Je zou dan toch denken dat dit toch goed zit. Kan misschien de directeur eigenaar eens hier naar kijken?

3 reacties

  1. Auteur
    Fonteyn
    Datum
    Beste meneer Beekman,

    Ik heb dit bericht doorgegeven aan de verantwoordelijke van de sauna-afdeling. Er wordt vandaag nog contact met u opgenomen op tot een passende oplossing te komen.

    Met vriendelijke groet,
    Fonteyn
  2. Auteur
    Consument
    Datum
    Geachte heer Kok,

    Uw collega's hebben bij ons het dak van de IR sauna vervangen voor een andere.
    Hierdoor zijn de klachten verholpen en onze sauna doet het weer als vanouds.
    Tevens zijn we aangenaam verrast van het geurpakket wat wij aangeboden hebben gekregen.
    Ik wil u dan ook hartelijk danken voor de geboden oplossing en zullen wij het traject hiernaar toe maar snel vergeten.

    Met vriendelijke groet,

  3. Auteur
    Consument
    Datum
    Het heeft even geduurd maar de Firma Fonteyn heeft het uiteindelijk opgelost door het dak van de IR Sauna met daarin de computer te vervangen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Consument
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Fonteyn?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen