Klacht Footlocker: lekke Nike air max schoen na 3,5 maand

Monique

In mei 2016 kocht mijn zoon Nike air max 2016 voor 190 euro bij Foot Locker in Amersfoort. Zoals gebruikelijk betalen mijn zoons bij als de schoenen duurder zijn dan 100 euro. Dat was dus 90 euro dat hij had gespaard van zijn weekendbaantje bij de supermarkt. In september raakte de rechterschoen plotseling lek. De schoenen zijn vanaf september niet meer gebruikt. Zoeken naar de kassabon leverde geen resultaat op waardoor we niet direct naar Foot Locker zijn teruggegaan. Ook terugzoeken op mijn bankrekening leverde geen afschrijving bij Foot Locker op. Ik ging er vanuit dat we de schoenen dus contant betaald hadden. We realiseerden ons later dat mijn zoon de schoenen met zijn eigen bankpas betaald had. Ik kon die afschrijving ook terugvinden en heb hem geprint. In de kerstvakantie zijn we teruggegaan naar Foot Locker in Amersfoort om de schoenen te ruilen. Daar vertelde de medewerker dat er geen garantie op de zolen gegeven wordt. Ook na mijn uitleg over prijs-kwaliteitsverhouding (je mag van schoenen van 190 euro toch iets meer verwachten dan dat ze maar 3,5 maand meegaan?) Dat schoenen bedoeld zijn om op te lopen en daar dus ook voor gemaakt moeten worden en het feit dat mijn zoon zijn eigen zuurverdiende geld in de schoenen had gestoken, leverde geen ander antwoord op dan "we mogen er geen garantie op geven." Ook na mijn gesprek over het feit mijn drie zoons eigenlijk altijd hun schoenen bij Foot Locker kopen en ik vind dat Foot Locker ook servicegericht naar zijn klachten moet zijn, bleef de verkoper onverbiddelijk. Had ik als klant geweten dat er geen garantie is op deze schoenen en dat de zolen zo snel stuk kunnen gaan (dat lees je nu ook veel op internet) dan had ik mijn geld en dat van mijn zoon zeker niet in deze schoenen geïnvesteerd. Naast dat ik een klacht heb over de kwaliteit van de schoenen van Nike heb ik daarnaast dus ook een klacht over de productinformatie van de medewerker van Foot Locker die ons deze schoenen verkocht. Hij had ons beter moeten informeren. De verkoper waar we ons beklag deden, kwam tenslotte aan met een vergelijking over een autoband die je ook lek kunt rijden en dat je daar dan ook geen garantie op hebt. Een autoband is echter te repareren en ik ben klant bij een garage die, zou het lek zo snel ontstaan, mij zeker uit serviceoverwegingen garantie zou geven.

Geld terug, omruilen of reparatie van de schoen, hoewel ik voor dat laatste minder voel omdat ik bang ben dat de schoen weer snel stuk gaat, gezien alle andere klachten die op internet circuleren.

Wij vinden dat Footlocker hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Footlocker?