Klacht Force Coaching: Force coaching biedt niet waarvoor je (veel) betaald

Ivb

Force biedt healthtrajecten aan waarbij je binnen een paar maanden werkt aan het gezonder en fitter worden: coaching, voedingsadvies op maat en workouts. Anke bood mij een traject van een half jaar aan waarbij ik per week één uur telefonische coaching zou krijgen, voedingsadvies en 24 uur personal training. Voor dit hele pakket heb ik 4000 euro betaald: 3500 euro voor de coaching en 500 euro voor de personal training.
Bijna iedere week was er wel iets waardoor Anke het moest verzetten: ongeluk, ziek, reisvertraging, telefoon niet opgeladen en stond in de file enzovoort. In een mail zei ze hierover het volgende:
"bedankt voor je verschillende appjes. Het is inderdaad heel vervelend hoe het nu loopt. Ik zie dat het niet voor je werkt dat ik vaker vraag onze afspraken te verschuiven. Wat er voor mijn niet werkt is dat de afspraken die ik met jou heb vaak alleen op zeer ongunstige tijdstippen plaatsvinden waardoor er soms last minute geschoven moet worden ( doordat ik flexibel voor je wil zijn en er dan dingen tussen komen met de kinderen) In mijn leerproces is dat iets wat ik met niemand meer ga doen, dus dank voor de leerschool hierin."
Uiteindelijk werd hier niks in veranderd. Wat is er uiteindelijk gebeurd:
Ze heeft me 12 personal trainingslessen geboden via een personal trainer (extern). Deze waren erg fijn! Helaas heeft Anke deze nog steeds niet betaald of pas heel laat (incassobureau was ingeschakeld door de personal trainer). De andere 12 personal training zou Anke zelf doen, alleen doordat Anke ineens geen tijd meer had, heb ik de 500 euro teruggekregen (na het inschakelen van een incassobureau en lang moeten wachten, heeft ze per maand 50 euro afbetaald. Dit geld heb ik na meer dan een jaar terug).
Wat betreft de 24 coachingsgesprekken van 1 uur:
Deze heb ik uiteindelijk 17 keer gehad. Ik moet er dus in principe nog 7 krijgen.. Helaas doordat het zo slecht liep en Anke zo weinig liet weten, heb ik gezegd eerst het geld terug te willen voordat ik überhaupt nog vertrouwen in Anke had om vertrouwelijke dingen te delen. Het geld is nu terug, maar ik heb helemaal niks meer van Anke gehoord: geen reacties op de appjes over het geld, geen mails meer, niks.
Al met al raad ik het niemand aan om hier een traject te volgen. Ik had echt iets anders verwacht en je krijgt vaak te horen dat het aan jou ligt (ik stelde me moeilijk open naar Anke toe, ik kon niet overdag etc etc. Dit wist ze allemaal van tevoren!)

Het liefst wil ik mijn geld terug van de 7 coachingsgesprekken die niet geleverd zijn. Ik weet dat dit waarschijnlijk niet gaat gebeuren, want hier zijn mooie excuses voor bedacht. Ik hoop alleen een spiegel bij Anke voor te houden zodat dit niet meer bij anderen gebeurd. Naar mijn gevoel is het nog steeds niet binnen gekomen en legt ze van alles de schuld bij mij neer (ik werk fulltime en kon dus niet overdag, waardoor Anke 's avonds moest plannen en dat lukte bijna niet. Terwijl Anke dit wist voordat ze een contract met mij aanging. Daarnaast stelde ik mij niet open genoeg en had ik een hele muur opgebouwd. Terwijl het mij logisch lijkt dat je om hulp zoekt wanneer je dit niet kunt. Als het allemaal goed ging had ik ook geen hulp gezocht. Enzovoort). Ik hoop enorm dat Anke haar verantwoordelijkheid neemt en stopt met excuses zoeken. Een excuus naar mij toe is wel het minste wat ze kan doen, maar waar ze mij het meest mee helpt is door mij 7 sportlessen aan te bieden (ipv de coaching)

Wij vinden dat Force Coaching hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Force Coaching?