Klacht Ford Nederland: Ford Focus distributieriem kapot ruim binnen levensduur.

Gebruiker1533901109

Op de heenreis van mijn zomervakantie (juli 2018) liep de motor van mijn 5 jaar jonge Ford Focus 1.6TDCI stuk. Dit was midden in Duitsland. Ford Assistance heeft de auto vervolgens naar een Ford dealer in NL laten vervoeren waar een onderzoek is gestart naar de schade en de reden waarom de schade is ontstaan.
Deze auto is volledig dealer onderhouden op de door Ford voorgschreven intervallen maar toch is de distributieriem stuk gegaan (niet gebroken maar tanden eraf) en dit heeft een hoop motorschade opgeleverd. Op moment dat dit gebeurde had de auto ca. 169.000km gereden wat nog ruim onder de door Ford geadviseerde km stand is (180.000 km) om deze riem te vervangen.
De dealer heeft contact opgenomen met Ford Nederland om de reparatie van de schade vergoed te krijgen. Nu na 1,5 week nog niets gehoord van Ford NL en ondertussen ben ik mijn auto al 5 weken kwijt. De dealer kon me vertellen dat ik niet veel of niets van Ford Nederland moet verwachten en dat de reparatie kosten waarschijnlijk 4500,- zullen bedragen. Dit zou ik dan, naast de verpeste vakantie, enkele slapeloze nachten en de ca. 800,- aan autohuur voor vervangend vervoer, ook nog moeten ophoesten. Ik kan dit niet ophoesten maar ik wil het ook niet ophoesten want de auto is zoals reeds eerder vermeld volledig dealer onderhouden geweest op de door Ford gestelde intervallen. Het kapotte onderdeel had veel langer moeten meegaan (ook langer dan 180.000km want dat is een veiligheids waarde).

Wat ik van Ford Nederland verwacht is een volledig herstel van de auto waarbij ik niets hoef te betalen. Ik verwacht dus dat niet alleen de kapotte riem gratis wordt vervangen maar uiteraard ook de vervolgschade in de motor. Dit liefst op zo kort mogelijke termijn want auto is nodig om naar klanten te rijden.

Wij vinden dat Ford Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!