Klacht Ford Nederland: Ford motor 2.2 tdci

# 191723
H.

Mijn Hymer camper van 2007 heeft een onbetrouwbare Fordmotor zoals meerdere campers. De verstuivers kunnen gaan lekken waardoor de motor in de soep draait. Kosten ca € 8500,--. Ik heb preventief de verstuivers laten testen. 3 kapotte verstuivers waardoor alle 4 moesten worden vervangen. Kosten ca € 2000,--. Ford zegt dat het komt door: - verkeerde diesel; - onjuiste maatregelen bij winterstalling; - niet tenminste 1 x per jaar bij de dealer geweest. En zo zijn er nog wat smoezen van Ford. Het ligt niet aan Ford maar aan de tientallen camperaars met genoemde motor, aldus Ford. Ford ontkent alle aansprakelijkheid en weigert enige coulance ook zeer tegen de zin van de Ford dealer.
Ik heb alle bonnen van de (Premium) diesel, gebruik de camper het gehele jaar (dus geen winterstalling) en laat alle beurten uitvoeren door de Ford dealer. De km stand is 80000.
Maar sommigen lopen al bij 50000 km in de soep.

Coulance en erkenning van het probleem door Ford. Vergoeding ca.€ 1500,--

Wij vinden dat Ford Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ford Nederland?