Klacht Ford Nederland: klanten eens serieus nemen en hun verantwoordelijkheid nemen !!

# 371932
JP

Ik heb ontzettend veel geluk gehad dat ik nog leef. Toen ik een ander voertuig aan het inhalen was viel in één keer het vermogen weg. Er kwam een tegenligger aan die gelukkig zijn auto in de berm ''parkeerde'' anders had dit geen goede afloop gehad.
Ik heb ''mijn'' garage gebeld met de mededeling wat er was gebeurd. Gelukkig is de garagehouder de auto direct komen ophalen. Nadat de monteur de auto had gecontroleerd kwam al snel naar voren de de TURBO kapot was. De eigenaar van de garage deelde me mede dat dit echt niet kom. Een turbo mag echt niet kapot gaan met nog geen 60000 km op de klok. Hij adviseerde me om contact op te nemen met de Ford garage waar ik de wagen 4 jaar geleden heb gekocht. Ik heb vervolgens met de Ford garage in Venlo contact opgenomen. Ford garage deelde me het volgende mede: ''Ik was de eerste klant die met deze klacht kwam'' (dit is de grootste onzin want andere garage's bij mij in de buurt deelde me mede dat dit een bekend probleem was van Ford), vervolgens scheepte ze me af met de mededeling: ''de auto was niet bij hun in onderhoud geweest (ook dit is grote onzin want een auto moet in onderhoud zijn bij een erkende BOVAG garage) kortom mijn klacht werd niet gehonogeerd.
Vervolgens heb ik op advies van de garage een officiele klacht ingediend bij Ford Nederland. Jullie zijn toch met me eens dat de turbo niet kapot kan gaan met nog geen 60000km op de teller.
De reparatie koste me ruim €1200,00,

Ik kreeg het volgende antwoord van Ford NL:
Vanuit Ford Nederland moeten wij u informeren dat wij gezien de leeftijd van uw C-max geen coulance zullen toekennen.
Dus Ford NL vind een auto van 4 jaar met nog geen 60000km op de klok oud!!!

Nu maar rechtsbijstandsverzekering inschakelen.

Omdat ze me bij Ford NL niet serieus nemen (ik kan nog blij zijn dat ik leef) ga ik naar mijn rechtsbijstandverzekering!!

Wij vinden dat Ford Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ford Nederland?