Klacht Ford Noordegraaf: in gebreke gebleven bij verkoop auto

Carolienverpalen

3 maart; nieuwe auto gehaald. Begin februari orientatie. Er is bewust gekozen voor een nieuwe transit omdat daar de scootmobiel van mijn vader goed inpast en de oprijplaat hiervoor ook precies paste. Bij het ophalen bleek deze kleiner en smaller. Stom genoeg hadden we de scootmobiel niet bij ons om te passen, maar de oprijplaat paste niet. Toch alle handtekeningen gezet...stom natuurlijk. Want thuis gekomen bleek de scootmobiel niet in de auto te krijgen vanwege de oprijplaat. Gevolg: er moet een nieuwe oprijplaat komen, de scootmobiel moet gedemonteerd worden, mijn vader nog zieker dan hij al is, mijn moeder overstuur. We hebben telefonisch contact gehad hierover en mijn moeder is vandaag terug geweest. Volgens de verkoper is dit de opvolger van de transit (custom). De vraag aan de verkoper: wist u dat deze auto kleiner was, antwoordde hij met ja. Hij kende de situatie en had dit moeten melden. M.i. is hij dus in gebreke gebleven. Wat kunnen we nu?

Er is vanuit ons duidelijk gecommuniceerd dat er dezelfde auto zou komen ivm met de scootmobiel. Anders hadden ze ook een ander merk kunnen kopen. Verkoper was op de hoogte van de noodzaak van dezelfde afmetingen. Nu wordt er erg luchtig over gedaan. Ook tijdens telefoongesprek van mij met de verkoper werd er erg nonchalant gedaan. Het gaat hier wel om een auto en niet om een broodje kaas.
Als de ford transit niet meer te krijgen is had dit gezegd moeten worden, zodat mijn ouders een andere auto hadden kunnen kopen. Het zou fijn zijn als de koop ongedaan kon worden gemaakt. Vooral omdat de verkoper m.i in gebreke is gebleven en hoe dan ook een auto wilde kopen zonder rekening te houden met de specifieke en noodzakelijke wensen van mijn ouders.

Wij vinden dat Ford Noordegraaf hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ford Noordegraaf?