Opgelost door Forskolinnaturals: Gratis product forskolin naturalis blijkt niet gratis!

content Opgelost

Betreft factuurnummer: 1ALX262749

Beste medewerker,

Er wordt van mij verwacht dat ik 140,12 euro incl. incassokosten overmaak tnv CIB, terwijl ik gebruik heb gemaakt van een gratis product. Ik heb gebruik gemaakt van het aanbod van het gratis testen van uw product 'forskolin naturalis'. Dit product is door mij besteld op 08-04-2017. Nu heb ik op 17-05-2017 een aanmaning ontvangen van Billink en op 06-06-2017 een vordering van het incassobureau CIB. De originele factuur heb ik niet eerder ontvangen. De informatievoorziening over uw aanbod is echter incorrect, misleidend en wettelijk onrechtmatig. De kosten tijdens de online bestelling zijn zichtbaar € 0,00. Van het vermelde bedrag op de aanmaning € 105,57 excl. sommatiekosten is nergens melding gedaan tijdens de bestelprocedure.

Als ik het bestel, zit ik er dan aan vast?
"Nee, het is eenmalig testen. Alleen als u het product wilt houden, dan betaalt u het. Het is dus geen abonnement. Valt u niet af dan kunt het terug sturen"

Er staat verder nergens op de website vermeld hoe ik aan kan geven dat ik het product wil houden, en dat ik daar vervolgens € 105,57 voor betaal. Ook vind ik het vreemd dat ik een proefpakketje krijg voor één maand, maar dit slechts twee weken mag uitproberen.
Kortom, ik vind de communicatie naar de klant erg onduidelijk.

Ik zou graag willen dat het voor volgende klanten duidelijker is. En dat ik deze 99 euro niet hoef te betalen, omdat het erg onduidelijk is. Als dat niet mogelijk is een percentage hiervan, maar zeker niet het volle bedrag.

Ik zou het zeker op prijs stellen als de vordering van het incassobureau wordt ingetrokken en ik dit bedrag niet hoef te betalen. Tevens een tegemoetkoming in de kosten 50% van factuur 1ALX262749. Ik heb nog een half potje van ieder product over en dat kan ik terugsturen als dat wordt gewenst. Zie bijlage potjes.

Forskolinnaturals
    Beste S. Vorstenbosch,

Op d.d. 8.4.2017 heeft u een bestelling geplaatst. Ten tijde van uw bestelling bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en dan gaan wij er vanuit dat dit ook echt gelezen is, waardoor dit soort misverstanden niet kunnen ontstaan.

U heeft een bevestigingsbrief ontvangen van ons met een Track ID zodat u weet wanneer het pakket geleverd zal worden op het afleveradres en u heeft van Billink ook een bevestigingsbrief dan wel een factuur ontvangen in uw e-mailbox waardoor u in principe voor de tweede keer bent geattendeerd dat u een betalingsverplichting aan bent gegaan.

Ten tijde van uw bestelling staat er boven in wat het totale aankoopbedrag zal zijn als u na uw testperiode besluit door te gaan met de kuur van 30 dagen, ook heeft u zelf de betaalmethode gekozen, aangezien er meerdere mogelijkheden zijn om te betalen. Dus het is daarom frappant dat u niet op de hoogte was van het feit dat na de testperiode het aankoopbedrag betaald dient te worden.

U heeft op d.d. 11.4.2017 het pakket ontvangen en dan kunt u de supplementen testen, wel te verstaan 10 hele dagen. Op de 10de dag dient u een keuze te maken of u doorgaat met de kuur van 30 dagen of dat u de kuur terugstuurt binnen 14 dagen.

Indien u voor het laatste had gekozen en het geopende pakket binnen 14 dagen geretourneerd had, was de factuur gecrediteerd aangezien u zich aan het retourbeleid heeft gehouden. Voor gesloten verpakkingen geldt 14 dagen een zichttermijn en 14 dagen heeft u de tijd om het terug te sturen, nadat u wel netjes heeft gemeld dat u het pakket retour zal sturen.

In de bijlage vindt u;
    - Bestelling en dat u akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden
    - Website waar u heeft besteld en dat er wel degelijk een bedrag staat.

Tevens krijgt u hierbij nog de links waar alle informatie staat wat u nodig heeft omtrent onze unieke aanbieding, zodat u dit nogmaals kunt doorlezen;

www.forskolinnaturals.nl/algemene-voorwaarden.html
    www.forskolinnaturals.nl/retourneren.html

Er zijn heel veel klanten die ontzetten tevreden zijn en wel onze unieke actie begrijpen en die wel alles goed doorlezen voordat ze bestellen. Frappant dat u dan onze aanbieding niet begrijpt, klaarblijkelijk heeft u niet goed de algemene voorwaarden gelezen en klakkeloos besteld.

Het enige wat wij voor u kunnen betekenen om u deels tegemoet te komen uit pure coulance is 25 procent korting aan te bieden op het gehele aankoopbedrag.

In afwachting van uw reactie,

Laura
    Beste Laura,

Ik begrijp het volkomen. Als je via de website besteld staat het inderdaad aangegeven wat het totaalbedrag is als je besluit om door te gaan met de kuur.

De bestelling die ik toen had gedaan ging via de facebookactie en daar heeft het niet bij gestaan.

Ik ga akkoord met de 25% korting, kunt u een creditnota sturen voor deze korting? Of kan ik het totaalbedrag van € 74,93 overmaken?

Sanne Vorstenbosch
    Forskolinnaturals
    Beste Sanne Vorstenbosch,

Op alle acties staat dit er wel bij, wellicht over het hoofd gezien. Het is wel uitermate vervelend natuurlijk dat u onze aanbieding verkeerd heeft begrepen en daarom uit coulance bieden wij deze korting aan.

Ik zal dit gelijk in orde maken en dan krijgt u vandaag nog een herziende factuur.

Hopelijk heb ik u zo voldoende geholpen.

Laura

bjornvorstenbosch

Ook een klacht indienen over Forskolinnaturals?