Klacht Forskolinnaturals: Nog niet ontvangen creditnota na retourzending

Jcsnoros

Op 1 maart bestelde ik een gratis proefperiode Forskolin Naturals met ordernummer 244148. Helaas bleek gratis niet gratis wat toen ik deze bevestigde kwam er ineens een nota tevoorschijn van € 99,90. Ik had gezien dat wanneer je binnen een een half uur de order zou cancelen deze niet verder verwerkt zou worden. Dus ik heb direct een mail erachteraan gestuurd met het verzoek deze bestelling te annuleren. Tot mijn verbazing ontving ik de volgende dag het pakket in huis. Dus maar even gebeld. De termijn van een half uur voor canceling van de order blijkt alleen op te gaan indien deze mail binnen een half uur door de medewerkers werd geopend. En ja, het was nogal druk dus ze waren niet meer op tijd om dit te verwerken. Ik moest het maar retour sturen met een RMA. Dat heb ik meteen die dag nog gedaan. Daarna heb ik inderdaad de bevestiging van de retournering gehad. Maar op 7 maart ontving ik van Bralex Webshops BV een factuur met ordernummer 1ALX244148 en een bedrag van € 99,90. Op 18 maart maar weer eens een mail gestuurd naar Forskolin met het verzoek deze nota te laten crediteren door Bralex. Helaas is het sinds die tijd erg stil. Ik heb vandaag nog weer een mail rechtstreeks naar Bralex gestuurd in de hoop dat deze wel reactie geeft.
Ik heb inmiddels 6,95 betaald voor de retourzending en nog 4 euro telefoonkosten gemaakt.

De creditnota waar ik recht op heb vanwege de retourzending.
Verder nooit meer contact met dit bedrijf.

Forskolinnaturals
    Geachte Jolanda Snoek,

Naar aanleiding van uw klacht willen wij u het volgende berichten:

Op d.d. 1.3.2017 heeft u een bestelling geplaatst. Ten tijde van uw bestelling bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en dan gaan wij er vanuit dat dit ook echt gelezen is, waardoor dit soort misverstanden niet kunnen ontstaan.

U heeft een bevestigingsbrief ontvangen van ons met een Track ID zodat u weet wanneer het pakket geleverd zal worden op het afleveradres en u heeft van Billink ook een bevestigingsbrief dan wel een factuur ontvangen in uw e-mailbox waardoor u in principe voor de tweede keer bent geattendeerd dat u een betalingsverplichting aan bent gegaan.

Ten tijde van uw bestelling staat er boven in wat het totale aankoopbedrag zal zijn als u na uw testperiode besluit door te gaan met de kuur van 30 dagen, ook heeft u zelf de betaalmethode gekozen, aangezien er meerdere mogelijkheden zijn om te betalen. Dus het is daarom frappant dat u niet op de hoogte was van het feit dat na de testperiode het aankoopbedrag betaald dient te worden.

U heeft op d.d. 2.3.2017 het pakket ontvangen en dan kunt u de supplementen testen, wel te verstaan 10 hele dagen. Op de 10de dag dient u een keuze te maken of u doorgaat met de kuur van 30 dagen of dat u de kuur terugstuurt binnen 14 dagen.

Indien u voor het laatste had gekozen en het geopende pakket binnen 14 dagen geretourneerd had, was de factuur gecrediteerd aangezien u zich aan het retourbeleid heeft gehouden. Voor gesloten verpakkingen geldt 14 dagen een zichttermijn en 14 dagen heeft u de tijd om het terug te sturen, nadat u wel netjes heeft gemeld dat u het pakket retour zal sturen.

Deze gehele uitleg staat ook op de website waar u heeft besteld, hier heeft u nogmaals de links:

Wij hebben uw factuur gecrediteerd, omdat u op tijd bent met uw retourzending.

Wij hopen daarom dat deze kwestie naar tevredenheid is opgelost.

Laura
    Forskolin Naturals & Detox Plus

Ook een klacht indienen over Forskolinnaturals?