Klacht ForYou Magazine: Misleiding bij acquisitie

S.W.S.

Ik werd gebeld door For You Magazine met de mededeling dat men bezig is met een grote special rondom hormoonhuishouding en vrouwenklachten en dat men in deze special ook een deskundige op het gebied van massage-therapie aan het woord wil laten omdat deze behandelmethode ook erg goed kan helpen bij dergelijke klachten.
In de veronderstelling met een journaliste te maken te hebben, bel ik terug en we praten ruim een kwartier door over het onderwerp.

Pas dan komt de aap uit de mouw: men is namelijk helemaal niet bezig met het bedrijven van journalistiek. Het is pure acquisitie! Men wil me namelijk overhalen om in te gaan op het aanbod om één of meerdere, ZELFGESCHREVEN artikelen in For You Magazine te publiceren en biedt me daarvoor verschillende mogelijkheden. Aan het aanbod van 4 opeenvolgende artikelen hangt "de mooiste prijs".
Als ik dit direct had geweten, had ik onmiddellijk voor "de eer" bedankt en het gesprek beëindigd.

Ik zou wensen dat For You Magazine voortaan op transparante wijze acquistie bedrijft.

ForYou Magazine
    Geachte mevrouw Slegers,

Zoals wij ook hebben aangegeven bij de plaatsing van uw bericht op onze Facebookpagina, heeft u helemaal gelijk. Wij dienen te allen tijde transparant te zijn over het doel van het gesprek. Het is nooit onze bedoeling om u te misleiden, in welke vorm dan ook. Het spijt ons dat dit gesprek toentertijd zo verlopen is en we zullen hier in de toekomst beter op toezien.

Hopende hiermee naar uw tevredenheid te hebben gereageerd op uw klacht. Mocht u nog vragen hebben of toelichting wensen, dan horen wij dat uiteraard graag.

ForYou B.V.

Ook een klacht indienen over ForYou Magazine?