Klacht Forza Refurbished: FORZA Refurbished laat het afweten in garantieperiode.

C. Oudesluijs - L. van Agt

Klacht d.d. 19-06-2018
Op 26-11-2016 kocht ik bij FORZA Refurbished een MacBook 12 inch Retina. Vandaag begaf de bovenkant van de aan-uit knop van dit apparaat het. Deze bovenkant is een zeer dun plaatje dat vastgeklemd zit op de basis van de betreffende knop. Niet echt een doordachte constructie voor een knop die zo veelvuldig gebruikt dient te worden. Ik ging er vanuit dat toezending van een nieuw bovenplaatje door het bedrijf het probleem snel zou oplossen. Helaas was niets minder waar.
In het telefonisch contact dat ik had met de servicedeskmedewerker de heer Paul Tuinsma kreeg ik het verzoek om het apparaat op te sturen. Dus ondeugdelijke onderdelen leiden ertoe dat je eerst je apparaat op eigen kosten moet opsturen voordat een reparatie plaats vindt.
Klantvriendelijkheid komt kennelijk niet voor in woordenboek van FORZA Refurbished.
Rekeninghoudend met garantie: toezending van een nieuwe bovenkant voor de aan-uitknop.

Forza Refurbished
    Geachte heer/mevrouw, C. Oudesluijs - L. van Agt,

Allereerst vinden we het erg vervelend dat u een naar gevoel over hebt gehouden aan het contact met Forza Refurbished, service staat bij ons hoog in het vaandel namelijk.

Om in te gaan op de case kan ik u melden dat het bij ons de procedure is dat toestellen die gerepareerd moeten worden, opgestuurd worden naar ons. Dit staat ook op onze website aangegeven. Dit omdat wij een eigen reparatiecentrum hebben en zo ervan verzekerd zijn dat uw toestel op een correcte manier gerepareerd wordt. Op het moment dat u als consument zelf reparaties gaat uitvoeren vervalt de garantie, dat willen we voor u graag voorkomen uiteraard. Bij het aanmelden van de reparatie op onze site kunt u tevens een verzendlabel uitprinten waardoor de kosten voor het opsturen van het device voor Forza zijn. U bent dus verzekerd van een correcte reparatie, u behoudt de garantie op uw device en wij betalen de verzendkosten. Wij bepalen, na ontvangst, ook of de reparatie binnen of buiten garantie valt. Mocht blijken dat er kosten aan verbonden zijn, dan zullen wij u hier vooraf uiteraard over informeren.

Graag nodigen we u uit om nogmaals met ons in contact te treden zodat we uw MacBook kunnen repareren en uw ervaring met Forza Refurbished alsnog een positieve wordt.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Gerick Quirijnen
    Manager Servicedesk
    Forza Refurbished
    Geachte heer/mevrouw, C. Oudesluijs - L. van Agt,

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Gerick Quirijnen
    Manager Servicedesk

Ook een klacht indienen over Forza Refurbished?