Klacht Forza Refurbished: Geen reparatie in garantietermijn
Details
Klacht
Op 29 mei 2018 kocht ik via Belsimpel een refurbished iPhone 5S geleverd door jullie. Er zaten wat lichte gebruikerssporen op deze iPhone, zoals deukjes op de behuizing. Waarschijnlijk veroorzaak door de vorige eigenaar. Helaas nog geen jaar later vertoont deze iPhone van de een op andere dag een vervelend gebrek. Namelijk dat het beeldscherm op geen enkele aanraking meer reageert.Gelukkig kwamen we er na contact met Belsimpel achter dat er 2 jaar garantie op jullie toestellen zit. Uitzondering daarop is valschade en waterschade. Maar aangezien ik mijn telefoon nooit heb laten vallen of iets dergelijks was ik er zeker van dat ik in aanmerking zou komen voor volledige kosteloze reparatie.
Na het toestel opgestuurd te hebben is het door jullie gecontroleerd. Tot mijn verbazing krijg een aantal dagen later een nogal standaardmail waarin het volgende staat:
‘’ De afdeling repair heeft geconstateerd dat het toestel buiten garantie is wegens valschade (toestel is gebogen en heeft een scheurtje in de behuizing). Het toestel is dermate beschadigd dat wij het niet meer kunnen repareren helaas en zullen het ongerepareerd retourneren.’’
Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Ik kan mijzelf toch echt wel herinneren of ik mijn telefoon ooit heb laten vallen of niet er zou hier ook niet kinderachtig om gaan liegen. Ik heb hier dan ook een bezwaar op teruggestuurd maar dit werd volledig genegeerd en het toestel is ongerepareerd naar mij teruggestuurd. Ik ben er hierna mee naar een officiële Apple winkel geweest en zij geven aan dat het een defect in het moederbord betreft en dat het probleem wel degelijk verholpen kan worden. Dit schijnt wel kostbaar en tijdrovend te zijn. Dat verklaart wellicht het antwoord van Forza. De reparatie gaat waarschijnlijk teveel geld en moeite kosten en daarom reageren zijn maar met een standaardmail dat mijn toestel niet meer te repareren valt.
Ik zou graag willen dat mijn toestel alsnog kosteloos en volledig gerepareerd gaat worden door jullie.
Gewenste oplossing
Ik zou graag willen dat mijn toestel alsnog kosteloos en volledig gerepareerd gaat worden door jullie.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.