Klacht Foto.com: foto.com verkoopt mijn adresgegevens aan spammers

PaulusBarnabas

jaren geleden heb ik één keer iets bij foto.com besteld en daarbij mijn e-mailadres opgegeven. De nare gevolgen ervan ondervind ik nog dagelijks.
Omdat ik een eigen domein heb (mijn eigen achternaam.nl) heb ik de vrijheid om vóór het apestaartje een willekeurige naam in te vullen. Om te controleren wat een bedrijf met mijn gegevens doet vul ik daar de naam van dat bedrijf in. In dit geval dus "fotocom@achternaam.nl" (uiteraard vermeld ik hier niet mijn echte achternaam).
Inmiddels heb ik honderden spamberichten ontvangen die aan dit adres gericht zijn, en die die via foto.com in het spamcircuit zijn beland.

Terugdraaien kan niet meer, dat besef ik goed.
Hooguit ben ik tevreden als zoveel mogelijk mensen hiervan weten, en dus nooit meer zaken doen met foto.com .

Foto.com
    Beste Paulus,Als eerste mijn excuses dat je nu pas een reactie krijgt op je klacht die je in september hier geplaatst hebt. Doordat ik hier nooit van op de hoogte ben gesteld kon ik helaas ook niet eerder antwoorden.Wat betreft je melding dat wij emailadressen zouden doorverkopen kan ik alleen aangeven dat wij dit niet doen. Ik zou je dan ook willen vragen om één of enkele voorbeelden van deze spammails aan mij door te sturen op nl@newsletterinfo.com zodat ik dit verder uit kan zoeken. Slechts met enkele specifieke samenwerkingspartners sturen wij soms gezamelijke emails uit. Maar ook in deze gevallen krijgt deze partner nooit jouw emails maar zijn wij degene die de email namens/met hen verzenden.Ik zie de mailtjes graag tegemoet zodat ik dit verder kan gaan uitzoeken.Met vriendelijke groet,
    Niels Hoogenhout
    Country manager Nederland & Vlaanderen
    PaulusBarnabas
    Het was niet moeilijk aan dit verzoek te voldoen, dagelijks krijg ik nieuwe voorraad spam. Ik heb op 20.2 direct enkele spamberichten doorgestuurd; hier kwam geen reactie op. Toen ik op 22.2 nog enkele berichten doorstuurde werden die geweigerd.
    En nu?
    Foto.com
    Wat vreemd dat je ze naar dat adres niet kon verzonden, mogelijk worden ze er dan door onze spamfilter uitgehaald. Zou je ze dan kunnen sturen naar niels.hoogenhout [at] foto.com? Ze komen dan direct bij mij terecht even eventuele gefilterde berichten kan ik dan toch zelf terughalen.Dat je dagelijks berichten krijg is wel heel vreemd, zoals aangegeven hebben wij nog nooit emailadressen verkocht of gedeeld waardoor het niet mogelijk zou moeten zijn dat anderen via ons aan dat emailadres zijn gekomen.
    PaulusBarnabas
    Inmiddels is het me gelukt enige voorbeelden naar Foto.com op te sturen. Tot nu toe geen reactie...
    PaulusBarnabas
    Nou ja, wel een reactie, namelijk dat het onderzocht gaat worden - maar nog geen afdoende verklaring.
    PaulusBarnabas
    Tja… hoezo klacht afsluiten… nog dagelijks krijg ik spam in mijn brievenbus, waarvan meer dan 90% afkomstig van de malafide bedrijven aan wie Foto.com ooit mijn adresgegevens heeft verkocht. Ik zal er wel nooit meer van af komen.
    Foto.com verschuilt zich achter het feit dat het lang geleden gebeurd zou zijn. Kennelijk heeft het interne onderzoek aangetoond dat zij inderdaad schuldig zijn, want het blijft erg stil aan die kant...

Ook een klacht indienen over Foto.com?