Klacht Fotobehangkoopjes.nl: Handleiding voor fotobehang onvolledig

J. van Wijngaarden

Ik heb fotobehang gekocht bij Fotobehangkoopjes voor een wand van mijn slaapkamer. Het kostte ruim €175. Het opplakken zou niet moeilijk zijn, met de handleiding. Ik heb het conform de handleiding geplakt, maar er zijn grote kieren ontstaan en het ziet er niet uit. Toen ik Fotobehangkoopjes er over belde, kreeg ik aan de telefoon direct drie tips over wat ik had moeten doen en/of moeten laten, die niet in de handleiding stonden. Kennelijk is het toch niet zo gemakkelijk, dit soort behang opplakken. Ik vind dat de mij verstrekte handleiding te summier is om dit soort fouten te voorkomen. Hier zou Fotobehangkoopjes zijn verantwoordelijkheid voor moeten nemen.

Ik durf fotobehang nu niet meer aan. Maar ik zou graag willen dat Fotobehangkoopjes mijn verlies (voor een deel) zou vergoeden.
Mijn huidige verlies nemen, geen aanpassing in de gebruiksinformatie voor klanten (die is adequaat volgens fotobehangkoopjes.nl) en aanbod van 10% korting op een nieuwe aankoop. Dit laatste noemt men 'compensatie'.

Fotobehangkoopjes.nl
    Goedendag J. van Wijngaarden,

Wij hebben hier reeds contact over gehad per mail en hebben u ook een compensatie aangeboden voor het fotobehang. De bijgevoegde foto door u vinden wij ook schokkend, zoiets hebben wij nog nooit gezien aan de onderkant met openstaande naden en vouwen.

Wij verkopen fotobehang in grote aantallen en hebben tot dusver geen klachten ontvangen over de handleiding die bij alle bestelling zijn toegevoegd door de fabrikant. Het voordeel van vliesbehang is tevens dat u het weer los kunt halen tijdens het plakken, zodra u merkt dat het behang niet netjes aansluit. U heeft in onze ogen door geplakt en het zo gelaten en teveel geprobeerd alles naar elkaar toe te duwen.

Desalniettemin het plakken van het fotobehang behoort tot de verantwoording van de klant en is niet anders dan het plakken van normaal behang. Durft u het niet aan naar aanleiding van de bijgevoegde handleiding of heeft u nog nooit behang geplakt, dan had u vóóraf contact met ons moeten opnemen. Wij staan voor al onze klanten klaar met diverse tips, die tevens ook in onze veelgestelde vragen lijst staan. (https://www.fotobehangkoopjes.nl/Veelgestelde-Vragen)

We vinden het dan ook vervelend dat het eindresultaat niet naar wens is, maar blijven erbij dat dit geen fout is, die te verwijten valt aan een slechte handleiding. Indien u nog gebruik wilt maken van de compensatie, dan kunt u contact met ons opnemen.

met vriendelijke groet,
    Daniel

Ook een klacht indienen over Fotobehangkoopjes.nl?