Klacht Frank Energie: KS geeft geen antwoord, maar wel voorruit incasseren en niet verrekenen met oudste nota

c.a. Smits

Onderwerp: Frank Energie - Onderwerp: niet akkoord met stopzetten van de levering, want ondanks herhaalde mails nog steeds geen opheledring ontvangen omtrent de reden.
Ik krijg nu alweer bericht van netbeheerder m.b.t. mogelijke afsluiting terwijl jullie in juli 2x geincasseerd hebben. hoe kan dit?

(Frank Energie)

26 jul. 2022 15:59 CEST

Beste,

Op 6 juni heeft u de factuur van juni ontvangen en op 11 juni de factuur van juli. De factuur van juni hebben wij op 13-06-2022 geprobeerd te incasseren. De bank heeft dit een aantal werkdagen achter elkaar getracht, maar er bleek onvoldoende saldo aanwezig. Wij hebben daarom op 20-06-2022 bericht ontvangen van de bank dat de incasso mislukt is wegens storneringscode AM04 (onvoldoende saldo).
De incasso voor de factuur van juli is wel gelukt.
NEEN, 19 JUNI WAS ER EEN STORNERING MAAR 20 JUNI IS ER ALSNOG SUCCESVOL GEINCASSEERD.

Vanwege de mislukte incasso hebben we u verschillende herinneringen gestuurd:
Een 1e herinnering op 21-06-2022.
Een 2e herinnering op 28-06-2022.
Een laatste herinnering op 05-07-2022.
GEEN AANMANINGEN ONTVANGEN OOK NIET IN DE SPAMBOX!!
Op 09-07-2022 hebben we u bericht dat wanneer u niet tijdig zou betalen, wij dan zouden stoppen met leveren van energie.
KAN NIET WANT ZAT TOEN IN DUITSLAND OP DE CAMPING

Op 11-07-2022 heeft u de factuur van augustus ontvangen en deze is op 19-07-2022 geïncasseerd. Op dat moment was uw contract nog steeds actief en dit is dan ook onderdeel van het reguliere proces.

19-07-2022 was ook de uiterste betaaldatum voor de factuur van juni, zoals gesteld in de laatste herinnering van 05-07-2022. Op 22-07-2022 hebben wij geconstateerd dat er nog steeds geen betaling voor juni is ontvangen en hebben we op die datum dan ook de levering van energie beëindigd.

Zodra we alle benodigde meterstanden hebben ontvangen zullen we z.s.m. een eindafrekening opmaken. Deze zal worden verrekend met de nog openstaande factuur van juni.

Die eisen nu 100 plus 600 euro (borgstelling) voor de periode van nu tot 22 augustus terwijl ik in de 6 weken dat ik klant ben geweest er 3 in het buitenland heb gezeten maar er wel 2 maandbedragen zijn geïncasseerd. Ik krijg dus nog geld van hen inplaats van andersom.

c.a. Smits
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Frank Energie?