Klacht Frank.nl: Garantie ? Daar hebben ze bij Frank.nl niet van gehoord.

J.M. Westerveld

Frank.nl maakt een potje van garantie en de afhandeling daarvan. De na twee maanden defect geraakte E-cube afvalemmer zou niet onder garantie vallen omdat het onderdeel achter een kunststof klep aan de achterkant zit. Dit zou niet zomaar kapot kunnen gaan, dus wordt er gesuggereerd dat dit mijn schuld is. Ik heb de afvalemmer teruggestuurd en Frank.nl blijft bij hun aanbod dat ik een nieuwe mag kopen met 30% korting.
Aangezien het gebrek binnen zes maanden na aankoop zich voordoet, mag ik er volgens de wet van uitgaan dat het gebrek al aanwezig was bij levering.
We hebben de afvalemmer altijd netjes gebruikt, Frank.nl moet zelf aantonen als ze het tegendeel beweren.

Aangezien Frank.nl geen garantie wil geven en het voorstel dat zij doen gewoon belachelijk is, wil ik de koop alsnog ontbinden.

Frank.nl
    Beste meneer Westerveld,

Bedankt voor uw feedback. Zoals besproken per mail valt het defect helaas niet onder garantie. Het probleem heeft zich inderdaad binnen 6 maanden na aankoop voorgedaan. Echter, gezien de aard van het defect is te herleiden dat dit door gebruik is ontstaan. Derhalve is uw verzoek tot garantie afgewezen. Wel blijft het aanbod om tegen gereduceerd tarief een nieuwe prullenbak aan te schaffen gewoon staan. Het is helaas niet mogelijk om de afvalbak kosteloos om te ruilen of de koop te ontbinden. Mocht u nog overige vragen hebben dan horen we dit vanzelfsprekend graag!

René
    Klantenservice Frank

J.M. Westerveld
Frank.nl houdt voet bij stuk, m.a.w. geeft geen garantie, de afvalemmer zou door ons niet normaal gebruikt zijn. Besloten om de Geschillencommissie in te schakelen. Dit is echt een internetwinkel die de klant in de kou laat zitten als er dingen kapot gaan. Nooit meer hier bestellen dus. Wacht bericht af van Geschillencommissie.

Ook een klacht indienen over Frank.nl?