Klacht Franke: Geen gerantie voor een defect apparaat

Klachtnummer
# 374169
Gebruiker
b@rt
Datum
1 reactie

Details

De klacht

heetwaterkraan defect binnen 1,5 jaar. Franke geen garantie door het niet vervangen van het filter. Je krijgt geen waarschuwing wanneer je filter dient te vervangen. Een reparatie kost waarschijnlijk 500 euro.

De oplossing

garantie geven

1 reactie

  1. Auteur
    Franke
    Datum
    Beste Bart,

    Standaard geven wij 2 jaar garantie op Franke Multi-water kranen mits de filter tijdig vervangen is. Bij registratie en aantoonbare tijdige vervanging van de filter wordt de garantie periode verlengd met 3 jaar, naar 5 jaar volledige garantie inclusief voorrijkosten, arbeidsloon en materiaalkosten.

    Graag licht ik nog even toe waarom het van belang is om de filter te vervangen. U zou het filter namelijk kunnen vergelijken met de motorolie van een auto. De Franke Pro M filter zorgt bij alle speciaal water opties voor een optimale smaakbeleving en de beste kwaliteit. Het gezuiverde water is zachter van smaak en filtert o.a. schadelijke medicijnresten, hormonen en zware metalen uit het water. Belangrijke mineralen worden echter behouden. De filter zorgt daarbij niet alleen goed voor u, maar zorgt ook goed voor het systeem. Door het neutraliseren van de kalk ontstaat er geen kalkafzetting in de boiler. Hierdoor kunt u van een langere levensduur genieten en blijft het energieverbruik gelijk

    Wij bieden dus zeker wel een complete garantie en service, we vragen alleen van u het initiatief om uw systeem te registreren d.m.v. van de bijgeleverde registratiekaart of online via mijnfranke.franke.nl. Na de registratie versturen wij periodiek een herinneringsmail wanneer de filter toe is aan vervanging.

    Ik begrijp uit uw verhaal dat dit niet gebeurd is en dat vinden wij ook heel vervelend. Wij kunnen niet bij het verkoopgesprek aanwezig zijn dus proberen wij dit zo duidelijk mogelijk te communiceren via onze documentatie en website.

    Volgens onze gegevens is uw systeem van februari 2017, 2,5 jaar oud. Uw boiler is een lange tijd onbeschermd werkzaam geweest, we kunnen daar helaas geen garantie meer op verlenen. Uiteraard kijken we ook naar andere oplossingen en kunnen wij de boiler en benodigde onderdelen voor u vervangen tegen een gereduceerd tarief.

    Ik hoop u hiermee voldoende informatie te hebben geven om een goede beslissing te kunnen maken. U kunt contact opnemen met onze klantenservice via ks-klantenservice.nl@franke.com of 0492 585 121 indien u gebruik wilt maken van de reparatie tegen een gereduceerd service tarief.

    Met vriendelijke groet,

    Rosanne