Klacht Franke: Geen klantvriendelijkheid

sad Niet opgelost
Dirk

In juni 2019 de afrekening van de PWN gehad. Bijna 2 x zoveel water gebruikt als het jaar ervoor. 200 euro extra betaald. De watermeter blijft draaien terwijl alles uit staat. Een erkende loodgieter kon niets vinden na onderzoek weer 100 euro lichter. De Lekdetectie Centrale vindt na onderzoek dat er voortdurend water stroomt in het inlaatsysteem van de Franke. Het lijkt als het verkeerd is aangesloten. 425 euro lichter, maar wel een gedegen rapport. "Lekkage is het gevolg van een lekkende inlaatcombinatie van de cooker in het keuken kastje op de begane grond.
Na uitvoeren van een druktest, na alle tussenkranen af te sluiten geeft de
druktest geen drukverlies. na een voor een openen van de tussenkranen
verliest drukmeter zijn druk bij het openen van de inlaat combinatie van de
cooker.Hier zie je ook het water de afvoer in stromen (foto)
Uitgebreid onderzoek met de warmtebeeld camera laat geen andere lekkage zien"
Net Zoe, de klantenservice van Franke, aan de telefoon gehad. Het verwonderde mij dat zij, na uitleg van de situatie, vanuit kantoor kon concluderen dat mijn inlaatsysteem defect was en dat het niet verkeerd aangesloten was in januari 2019. We hadden pech het is defect. Het kan wel gemaakt worden onder garantie. Ik leg uit dat ik in het systeem geen vertrouwen meer heb. Straks is het gemaakt en gaat het over een paar jaar weer stuk met als resultaat een extra rekening van PWN van 200 euro. Ik vraag of ze de Franke cooker weg wil halen en de waterleiding wil herstellen. Dit valt niet onder de garantie zegt Zoe. Dat begrijp ik! Maar een beetje klantenservice begrijpt ook dat wij een Franke hebben aangeschaft om jaren lang zorgeloos heet water te krijgen. Dit zorgeloos is helaas niet gelukt. Een lekkage die niet te traceren is. Je wordt daar gek van, want dat wieltje van de watermeter blijft maar draaien ook al is er door PWN een nieuwe geplaatst. Wij zijn dit jaar door deze lekkage 725 euro lichter buiten de aanschafkosten van de Franke cooker om. Een beetje tegemoetkoming vanuit klantvriendelijkheid en service had ik van Franke wel verwacht. Wij zijn zeer teleurgesteld in de reactie van de klantenservice van Franke.
Groet Esther en Dirk van Duijn

De cooker weghalen en de waterleidingen herstellen.

Dirk
    Jammer dat er geen enkele reactie vanuit Franke komt

Dirk
Uiteindelijke oplossing Franke heeft niet gereageerd.