Klacht Franke: Slechte garantie Franke, boiler defect na 3 jaar

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 365697
Gebruiker
wateengedoe#1
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Na 3 jaar begeeft de boiler het, de maximaal thermostaat is defect. Oorzaak volgens Franke teveel kalk in het apparaat, vervangen kan, maar dan gaat de thermostaat waarschijnlijk meteen weer defect. Ook ik heb gedoe met filters en aankoopnota's. Dit apparaat zit in een keukenkast achter een lade?
Ik zou een formulier ingevuld moeten hebben om in aanmerking te komen voor 5 jaar garantie? Ook zou er een tijdklok bij het systeem moeten zitten die elke jaar aangeeft dat de filter vervangen moet worden? Beide zijn bij mij niet bekend.

Kosten nieuwe boiler 399,00 ex inbouw, of een monteur laten komen a 302,00 en 2 filters a 79 euro dan krijg ik nog 2 jaar garantie!

Uiteindelijk zelf de boiler uit elkaar gehaald en er is weinig kalk aanwezig op het element, en in het vat zelf. 1/2 in de schoonmaak azijn en weer als nieuw.

Oplossing:
Franke maakt deze boiler niet zelf maar koopt deze in bij Itho-Daaldrop type Boily + (niet meer leverbaar)

Nieuwe pakking a 5 euro en een vervangende thermostaat van Itho-Daaldrop
a 60,00 en het apparaat werkt weer.
Franke geeft aan thermostaat kost 162,03....

Conclusie:
Verkapte garantie met de filters, voor hetzelfde geld koop je ook dat andere merk zonder filters.

De oplossing

Ik hoef niet meer geholpen te worden, de servicedienst van Franke weet van dit probleem, en schepen je af, ze maken dit vaker mee.

6 reacties

  1. Auteur
    wateengedoe#1
    Datum
    Geen reactie, bewijs geleverd toch.....
  2. Auteur
    wateengedoe#1
    Datum
    Kut bedrijf dus, doodzwijgen en dan verloopt de klacht. Zo kan is het ook, als je niets zegt gaat het vanzelf over.

    Nooit meer kopen die troep uit Helmond
  3. Auteur
    wateengedoe#1
    Datum
    Hallo Franke,

    Ik heb zeker wel contact gehad met de monteur, omdat deze aangaf dat garantie een discussie gaat worden heeft hij geadviseerd rechtstreeks met Franke contact op te nemen. Dit gesprek met de service-medewerker is met niet goed bevallen, kort door de bocht en geen discussie mogelijk. Het voorstel wat ik kreeg was/is niet akkoord, voor reparatie betaal ik meer als een nieuwe boiler. Vandaar dat ik gekozen heb via een installateur voor 65,00 de boiler te repareren. kosten reparatie Franke +300
  4. Auteur
    wateengedoe#1
    Datum
    Hey Franke,

    Jullie voorstel was niet akkoord, het gaat me im garantie niet het bestellen van onderdelen.
  5. Auteur
    Franke
    Datum
    Geachte heer Bax,

    Ik begrijp hierbij dat u de boiler heeft laten maken. Ik weet nu niet meer wat wij voor u kunnen betekenen. Graag hoor ik uw reactie.

    Frans Colen
    Customer care manager
  6. Auteur
    wateengedoe#1
    Datum
    Ik jullie gebrekkige garantievoorwaarden en slechte service onder de aandacht brengen.
    Maar sluiten dit verhaal, kost al teveel negatieve energie.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
wateengedoe#1
Datum
Uiteindelijke oplossing Geen verschuilen achter garantie en dan veel te dure reparatie tarieven rekenen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry