Opgelost door Franke: Waardeloze service slecht apparaat

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 451530
Gebruiker
Zenmariz
Datum
5 reacties

Details

De klacht

2014 heet water kraan via keuken winkel bij nieuwe keuken gekocht met 10 liter boiler. In 2017 ging deze kapot en kosteloos een nieuwe ontvangen. Nu 2020 weer kapot. Gebeld met Franke krijg ik te horen dat we dan een filter hadden moeten plaatsen. Is ons nooit verteld en ook niet gedaan bij de nieuwe plaatsing in 2017. Wordt er gezegd dat ze op de bon niet kunnen zien of het besproken is en dat we er dus ook zelf ervoor gekozen kunnen hebben om geen filter te plaatsen. Super slechte service en super slecht apparaat.
Ga nog rechtsbijstandsverzekering inschakelen want ik laat me voor zo’n duur niet goed werkend systeem, niet op deze manier afschepen.
Als je weet dat het filter erbij moet dan moet je hem op die manier leveren of op de factuur laten verwerken dat erover gesproken is en aanvinken of koper er wel of niet voor kiest.

De oplossing

Ik wil graag een nieuwe goed werkende boiler die ook juist wordt aangesloten en dan jaren mee kan gaan ook al houdt dat in dat ik jaarlijks het filter moet vervangen. Ik verwacht dat jullie dit netjes met mij oplossen omdat jullie steken hebben laten vallen en graag willen dat klanten tevreden zijn en blijven terugkomen.

5 reacties

  1. Auteur
    Franke
    Datum
    Als eerste heel vervelend dat uw systeem niet meer naar behoren werkt. Wij willen u graag helpen met dit probleem. Ik heb begrepen dat er een monteur van ons bij u langs gaat om het systeem te bekijken. De monteur zal ter plaatse met u de situatie beoordelen en bespreken, er zal dan uitvoerig naar de garantie worden bekeken.
  2. Auteur
    Zenmariz
    Datum
    Oké fijn dat er een monteur komt maar is dat op onze kosten of op die van Franke?
  3. Auteur
    Franke
    Datum
    De monteur komt op kosten van Franke Nederland de situatie beoordelen. Hij zal ter plaatse naar de beste oplossing zoeken en met u overleggen wat de eventuele kosten van de reparatie zijn.
  4. Auteur
    Zenmariz
    Datum
    Men komt vrijdag 26-6 langs dus nog afwachten
  5. Auteur
    Zenmariz
    Datum
    Monteur is geweest en we hebben een nieuwe boiler gekregen moesten alleen wel de voorrijkosten betalen. Goed opgelost Franke

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Zenmariz
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is een nieuwe boiler geplaatst op kosten van Franke.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Franke?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen