Klacht Franke: Zeer slechte Franke heetwaterkraan die elk jaar defect is geweest.

MB

Heetwaterkraan met boiler Franke gekocht in 2015 voor meer dan 1100 euro. Garantie zou 5 jaar zijn. Systeem al 4 keer volledig defect geweest, Nu weer defecte boiler. Franke wil geen garantie meer geven en verschuilt zich achter een filter. Zeer slecht systeem van Franke. De keukenzaak heeft te kennen gegeven geen Franke kranen meer te verkopen omdat deze te slecht zijn. Onderhoudskosten van Franke zouden volgens de monteur meer dan 140 euro per jaar zijn, anders blijft deze stuk gaan, in verhouding veel te hoog bedrag.

Garantie! Liever geld om een nieuwe kraan te kopen en uiteraard NOOIT meer een Franke

MB
    Franke laat niet meer horen. Kraan moet gerepareerd worden voor meer dan 500 euro. Franke aansprakelijk gesteld voor uren, nadeel, deel nieuwe kraan. Geen reactie.
    MB
    Franke reageert nergens meer op.
    MB
    Franke reageert nergens meer op.
    Franke
    Beste MB,
    Jammer te lezen dat u niet tevreden bent over uw kokend water kraan. Ik zou graag willen reageren op uw klacht. Onze systemen hebben een standaard garantie van 2 jaar en deze garantie kan verlengd worden door te registreren en uw filter tijdig te vervangen. Indien u dit niet doet kunnen wij geen 5 jaar volledige garantie verlenen. De filter is belangrijk voor het behoud van het systeem.

De Franke Pro M filter filtert naast kalk ook kleine metalen, hormonen, medicijnresten, chloride fluoride en verbetert de smaak. Filtering wordt gerealiseerd door een 7-traps filter methode met o.a. hardheidsreductie en stabilisatie maar met behoud van de belangrijke mineralen. Het actieve koolstof in de filter verwijdert stoffen die geur en smaak negatief beïnvloeden.

De kosten van de filter zijn €79, afhankelijk van het verbruik moet deze ongeveer jaarlijks vervangen worden. De Pro M filter kunt u vergelijken met de motorolie van een auto. Het is dus belangrijk dat de filter tijdig wordt vervangen. Via onze website en documentatie in de doos van de kraan geven wij aan waarom het zo belangrijk is om de filter te vervangen. Het is jammer dat uw keukenzaak hier niet voldoende over heeft geinformeerd, ik kan begrijpen dat deze kosten dan als een verrassing komen. Wij zijn altijd bereid om met de klant mee te denken en gaan dan graag met u het gesprek aan. U kunt onze service dienst bereiken via 0492 585 121.

MB
Ik kan maar 1 advies geven: koop nooit een Franke Heetwatersysteem.

Ook een klacht indienen over Franke?