Klacht Freedom Internet BV: Slechte ervaringen met televisie, bereikbaarheid, begrip en behulpzaamheid van Freedom

ptrplmn

Hier helaas ook slechte ervaringen met televisie, bereikbaarheid, begrip en behulpzaamheid.
Het aanbod van zenders en mogelijkheden is zeer beperkt. Dit hebben we ons niet voldoend gerealiseerd bij het afsluiten.
Maar het werkt ook niet naar behoren. De ontvanger en de afstandbediening zijn niet degelijk en het gebruik is allesbehalve vriendelijk. Terugkijken van (al dan niet opgenomen) programma's loopt constant vast of hapert. Leuk aan het einde van een anderhalf uur durende film (2u incl verplichte reclames) en dan niet door kunnen spoelen waardoor opnieuw starten ook geen optie is. Hetzelfde geldt voor de televisie-app.
Het echte probleem is de bereikbaarheid en de behulpzaamheid. Telefonisch waren ze in mijn geval niet bereikbaar en kreeg ik na 4 dagen een reactie op mijn mail. Terwijl op de website staat dat en wanneer ze telefonisch bereikbaar zijn en dat ze altijd bereikbaar zijn via mail.
De geboden oplossing / mogelijkheden:
"TV kunt u maandelijks opzeggen. De internetverbinding helaas niet. Wilt u toch opzeggen dan dient u het abonnementsgeld te belasten over de periode dat u deze gebruikt heeft plus een afkoopsom van €200."

De mogelijkheid tot kosteloos opzeggen van het abonnement vanwege ondeugdelijk product (TV) en dienstverlening (bereikbaarheid)

Freedom Internet BV
    We hebben inderdaad voorgesteld om de TV dienst kosteloos te beëindigen en de internetverbinding voortijdig, dus voor het einde van de contractperiode voortijdig te beëindigen tegen de door ons gemaakte kosten. Dit lijkt ons alleszins redelijk.

Het overzicht van zenders en hun mogelijkheden staat duidelijk vermeld op onze site. ER is wel een tijdelijke storing geweest die problemen gaf met terugkijken van programma's. Deze is inmiddels verholpen.

We hebben eveneens voorgesteld om te kijken of we niet tot een oplossing kunnen komen waarbij we de kunnen kijken om het abonnement in stand te houden en te kijken of we de TV ervaring kunnen verbeteren. Wij hopen op reactie.
    ptrplmn
    Betalen voor een niet werkende TV en niet werkende helpdesk de afgelopen tijd en een boete van 200 euro voor het ontbinden van het contract vind ik geen bevredigende oplossing.
    Opgenomen programma's of terugkijken hapert nog steeds.
    Alleen een compleet tv abonnement afsluiten zonder internet abonnement kan niet bij een andere provider bij mijn weten. Ik kan en wil geen 200 euro afkoopboete betalen dus ben ik gedwongen bij freedom te blijven.
    ...
    Freedom Internet BV
    De internetdienstverlening werkt volledig naar behoren. U heeft bij ons een jaarabonnement afgesloten en daarbij bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Wilt u het contract voortijdig beëindigen hebben wij u een voorstel gedaan van €200. Dit overigens slechts een fractie is van de kosten die wij moeten maken voor voortijdige beëindiging. Hiermee bent u niet akkoord gegaan wat betekent dat de dienstverlening gewoon doorloopt.

ptrplmn
Heel onbehoorlijk en asociaal. Maar ze hebben ons helemaal klemgezet. Er zit niets anders op dan betalen en het jaarcontract uit te zitten. Sjonge, dat je zo je geld moet verdienen.

Ook een klacht indienen over Freedom Internet BV?