Klacht Friendship Cruises: rekening houden met onvoorzien verhoogd risico (genezingsprognose) bij Corona. Corona

Klachtnummer
# 453191
Gebruiker
Gebruiker1556833041
Datum
0 reacties

Details

De klacht

zij is F.cruises bekend:
onze cruise-boeking dateert van vóór Corona. behoor met echtgenote sinds uitbreken helaas tot een duidelijk gedefiniëerde risico-groep, status die ons dwingt van reis af te zien. voor F.c ben ik blij dat cruising nu deels kan worden hervat. niet echter met de "afwijkende" annuleringsfee van 70% die ons wordt berekend en destijds niet helder is gecommuniceerd en nog amper is te vinden. (zeg maar verstopt onder herhaalde melding van ANVR-lidmaatschap; ANVR rekent 35%).
verzocht F.c behulpzaam te zijn met zgn. plaatsvervanging danwel fee aan ANVR norm aan te passen. voucher voor betere tijden voor ons ook bespreekbaar. negatieve respons.

acht het in breder belang (2e Corona-golf niet uitgesloten) dat oudere aspirant-passagiers ab initio weten waar ze aan toe zijn. in dit geval dat ook bij onvoorziene verslechtering van hun status (afweging besmettingskans vs genezings-prognose) redelijk te achten annuleringskosten worden gerekend. F.c lijkt tot nu toe niet van zins voorwaarden daarop af te stemmen.

MinBuza (F.c. beroept zich steeds op de kleuren-code) zou moeten overwegen bij de inkleuring te differentiëren tussen "risico-passagiers" (dat worden die dan opeens) en anderen. de risico-groep is anders haast
per definitie in het nadeel. geen eenheids-worst dus!
ik zal dat met hen opnemen.

De oplossing

annulerings-fee normaliseren naar ANVR norm (35%)
of bij nieuwe boekingen plaatsvervanging helpen bewerkstelligen (wij nemen dan zo nodig aanbetaling voor onze rekening) .
in algemeen: oudere aspirant-passagiers informeren of waarschuwen over de wijze waarop met evt verslechterde Corona-risico's wordt omgegaan. Ook misschien taak voor Consumenten bond.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Friendship Cruises hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Friendship Cruises?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen