Klacht Futurumshop.nl: Niet leveren van een product volgens gemaakte verkoopafspraak.

Jan

Op 21-05 heb ik online een order geplaatst voor een 5-tal producten (zie bijgevoegde factuur) op Futurumshop.nl. Deze producten heb ik via Ideal op 22-05 betaald. Op 25-05 geeft Futurum aan dat zij 1 artikel niet kunnen leveren. Zij geven daarbij de optie voor een alternatief product of het zelf kiezen van een alternatief product. Ik heb daarin middels hun website het meest-gelijkende product aangewezen als alternatief.

In overleg met hen is de bestelling aangepast, dat lijkt redelijk, maar vervolgens wilt Futurum mij nogmaals een bedrag van 53,77 bij laten betalen, dat is niet volgens de regels van deze verkoop.

In de oorspronkelijke order bieden zij mij een Assos wielerbroek maat M aan voor 71,95, daar verwacht ik dan ook een soortgelijk product voor dezelfde prijs voor.

Zij geven het volgende aan:

In overleg is de order aangepast, maar de broek kunnen we niet voor dezelfde prijs toesturen. Wellicht is er een ander alternatief dat wel binnen je prijscategorie valt? Dan pas ik het daar nog graag op aan. Of als je (een deel van) de bestelling wens te annuleren kan dat uiteraard ook.

Kortom, ik hoor graag of ik volgens de juridisch-geldende regels omtrent verkoop volsta met het reeds overgemaakte en afgesproken bedrag.

'Kwaliteit en passie is belangrijker dan kwantiteit', zo luidt de visie van Futurum op hun website. Mijn keus is gevallen op deze specifieke fietsbroek van Assos vanwege eerdere ervaringen, kwaliteit en pasvorm. Het alternatief van een ander merk is geen optie, er is m.a.w. teveel sprake van kwaliteitsverschil.

In het verleden heb ik altijd in tevredenheid producten via Futurum gekocht. Zij geven verder op hun website aan 'altijd in het belang van de klant te adviseren', dit idee krijg ik daar nu niet bij. Ik hoop dat ze dit nog wel gaan doen.

Wij vinden dat Futurumshop.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Futurumshop.nl?