Klacht G-star RAW: Kortingsbon in € geldt na retouren niet voor volledige waarde.

Klachtnummer
# 607923
Gebruiker
Renske in Amsterdam
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Ik heb een bon twv € 250.
Dat vertegenwoordigt een cash waarde (dus geen kortings%).
Ik bestel 5 producten, twv € 1.075,76.
Ik retourneer 4 producten, blijft een bedrag van € 179,95 over.
Dat wil ik volledig met de waardebon betalen.
€ 250 waardebon - € 179,95 = € 70,05 restantbedrag van de waardebon, waar ik weer iets anders van kan gaan bestellen.

G-star vindt dat zij slechts € 41,81 korting hoeven te geven over € 179,95, waardoor er € 138.14 over blijft om te betalen. Ik ben het hier absoluut niet mee eens.
Inmiddels is via Klarna een incassobureau ingeschakeld, alhoewel ik aangegeven heb hier niet mee eens te zijn. Dit resulteert in € 40 extra kosten.

De kortingscode met het restant bedrag, waar ze ter compensatie € 12 extra tegoed op gezet hebben (waarmee ze dus schuld bekennen) werkt overigens ook niet. Dat zal vast een technische storing zijn die ze verhelpen, maar uiteindelijk heb ik dus heel veel tijd en (negatieve energie) verspild aan iets wat begon met een kado van € 250.

Voor de volledigheid, onderstaand de voorwaarden van een kortingscode, waar dit ook niet duidelijk in omschreven wordt. Dit komt van de website van G-star RAW https://www.g-star.com/nl_nl/customer-service/payments

Algemene voorwaarden gebruik kortingscodes.
Maximaal één kortingscode per bestelling
Mogelijk niet geldig op alle sale items
Mogelijk enkel geldig op geselecteerde items
Mogelijk enkel geldig op bestellingen met een minimaal/maximaal bedrag
Na het terugsturen van items waar een kortingscode met een absoluut bedrag voor werd gebruikt (of de bestelling/items werden geannuleerd) een vervangende kortingscode wordt slechts een keer aangemaakt
Wanneer de waarde van de kortingscode hoger is dan de waarde van de bestelling wordt er geen nieuwe kortingscode met het resterende bedrag aangemaakt


Dank voor het lezen & ik hoor graag van jullie.

Gewenste oplossing

Ik wil dat G-star RAW sowieso de € 40 incassokosten vergoedt.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat G-star RAW hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over G-star RAW?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen