Klacht GadgetXL.nl: GadgetXL weigert mee te werken aan retourneren

Gebruiker1574852492

Mijn klacht is dat GadgetXL weigert een retourformulier op te sturen zodat ik mijn aankoop kan retourneren.

Meer info:

GadgetXL weigert een retourformulier op te sturen. Ik heb daar een horloge gekocht. Helaas was deze niet helemaal naar wens en wilde ik deze retourneren. Ruim binnen 14 dagen heb ik contact gezocht met GadgetXL met de vraag of ik een retourformulier opgestuurd kan krijgen.

Als antwoord vanuit GadgetXL krijg ik hierop dat ik artikelen in de uitverkoop niet retour kunnen.

"Deze artikelen zijn dusdanig afgeprijsd dat het voor de consument zo goedkoop is dat het gewoon onmogelijk wordt om te retourneren. Dat is ook weer een recht dat een webshop heeft" - GadgetXL

Dit klopt naar mijn inziens niet helemaal en dit via de mail aangegeven. Daarop kreeg ik als antwoord dat GadgetXL helaas het wetboek goed kent en hun team van juristen ook. Verder heeft GadgetXL uit onze mailwisseling begrepen dat ik het horloge heb uitgepakt. Ook dan mag het niet meer retour geeft GadgetXL aan.

Hierna contact gezocht met de Consumenten om advies in te winnen. Daaruit blijkt (zoals verwacht) dat ook artikelen in de uitverkoop retour mogen en dat ik het artikel mag bekijken zoals ik dat in een winkel zou doen.

Bovenstaande vervolgens gemaild en sindsdien blijft het stil..

Ik wil graag een retourformulier ontvangen en daarnaast heb ik de wens dat het team van juristen van GadgetXL zich nog even achter de oren gaat krabben..

Ik wil graag een retourformulier opgestuurd krijgen waarmee ik mijn aankoop terug kan sturen en mijn aankoopbedrag terug krijg.

Gebruiker1574852492
    Update:

Een mail gekregen van GadgetXL waarin zij stelt dat een horloge / smartwatch / wearable een hygiënisch product is en dat deze daarom niet retour kan.

Allereerst stelt GadgetXL dat het niet retour kan wegens de uitverkoop. Vervolgens als ik daar niet mee akkoord ga stellen jullie dat het niet retour kan omdat de verpakking open is gemaakt. Vervolgens als ik hier ook niet mee akkoord ga stellen jullie dat het een hygiënisch product is, het moet toch niet veel gekker worden.

Ik wil dat zij hun verantwoordelijkheid als webshop nemen en mij dit artikel laten retourneren

Ook een klacht indienen over GadgetXL.nl?