Klacht Gall & Gall: Cash geweigerd in winkel

Klachtnummer
# 433702
Gebruiker
Kim
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik was zojuist, 2 april 2020 iets voor 5 uur bij de Gall en Gall in Mijdrecht. De verkoper weigerde mijn cvash geld aan te nemen. Meneer erop gewezen dat het nog steeds een wettelijk betaalmiddel is. "Dan moet u maar de politie bellen", was zijn reactie.
Gebeld met de politie, die mij doorverwees naar het RIVM.
Het RIVM bevestigde mij dat hij het cash geld niet mag weigeren. Mevrouw van het RIVM dit via de speaker van mijn telefoon aan de verkoper laten vertellen.
Weer was zijn reactie: "Dan moet u maar de politie bellen.
Weer gebeld met de politie, die zei zich hier niet mee te willen bemoeien en zei maar dat ik maar een klacht bij Gall en Gall moet indienen.
Dus bij deze, ik dien een klacht in. En nu?
Ik wacht uw reactie af.
Met vriendelijke groet,
K. Mauve

De oplossing

Ik wil dat meneer mijn geld accepteerd, zoals hij wettelijk verplicht is.
Volgens het RIVM mogen jullie geen cash geld weigeren, het is nog steeds een wettelijk betaalmiddel. Wel mogen jullie vragen om te pinnen, maar niet cash geld weigeren.

1 reactie

  1. Auteur
    Gall & Gall
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw, allereerst onze excuses voor het voorval. Uw klacht is doorgezet naar de Operationeel Manager van deze winkel. Hij zal met u contact gaan opnemen.

Ook een klacht indienen over Gall & Gall?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen