Klacht Gamemania: Garantietermijn van 2 jaar wordt niet gehonoreerd

Klachtnummer
# 566798
Gebruiker
Elithuzad
Datum
0 reacties

Details

Klacht

De garantietermijn voor consumentenproducten van 2 jaar wordt niet gehonoreerd door GameMania. Het gaat om een DualShock controller voor de PS5. Het internet staat vol meldingen dat specifiek de R2 trigger hierbij het vaak begeeft, en deze geen weerstand meer geeft. Precies deze klacht heb ik ook, 1 jaar en 6 dagen na aanschaf.
GameMania stelt dat indien het gebrek niet binnen 6 maanden na aankoop gemeld is, ik naar een electronica speciaalzaak moet om bewijs te vergaren dat het probleem een fabricagefout is. Echter, het is geen deugdelijk product als het maar een jaar meegaat - en daarnaast zouden de vele meldingen op het internet, en het feit dat Sony toegeeft dat het een probleem is met de kwaliteit van het product, voldoende moeten zijn als bewijslast.
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Gewenste oplossing

Vervanging of reparatie van de controller.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Gamemania hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Gamemania?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen