Klacht Gamma: Gamma lost klacht over doorzakkende golfplaten door onvolledige instructie niet op

A. Kroese

In april 2017 heb ik meerdere bitumineuze golfplaten van het merk Aquaplan bij Gamma gekocht om een houthok mee te bedekken. Ondertussen, na minder dan een jaar, zijn de golfplaten flink doorgebogen. Na indienen van een klacht, voorzien van foto's, heeft de fabrikant aangegeven dat de oorzaak van het probleem is dat ik de golfplaten verkeerd om geplaatst zou hebben (met de UV-bestendige laag naar beneden) en verwijst mij naar de gebruiksaanwijzing. Bij de golfplaten zelf wordt geen gebruiksaanwijzing geleverd. Ook op de gebruiksaanwijzing van de bijpassende nagels (zelfde merk) staat niets vermeld over welke kant van de plaat naar boven gericht moet worden. Gamma geeft aan dat "zij er niets mee kunnen" omdat "er van alles mis is met de manier van leggen". Dat komt op mij over als het probleem op een gemakkelijke manier terugleggen bij de klant, in plaats van bij de in gebreke blijvende leverancier.

100% vergoeding van de kosten voor de aangeschafte golfplaten en de bijbehorende nagels.
Leverancier, Aquaplan, die onderkent dat bij een dergelijk product een gebruiksaanwijzing geleverd hoort te worden en deze gebruiksaanwijzing voorziet van duidelijke instructies over welke kant van de golfplaat naar boven gericht moet worden.

Wij vinden dat Gamma hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

A. Kroese
    Nog geen reactie of oplossing van Gamma.
    A. Kroese
    Gamma, graag nog een reactie!

A. Kroese

Ook een klacht indienen over Gamma?