Klacht Gamma: NEGATIEF KOOPADVIES VOOR GAMMA: GEVEN GEEN GARANTIE OP DAAR GEKOCHTE APPARATUUR

Klachtnummer
# 199201
Gebruiker
herman
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Mijn boiler was na zes jaar defect. Nagevraagd bij drie instanties wat redelijke levensduur van boiler is: 12 jaar. Leverancier Gamma wilde in eerste instantie niets doen: de fabrieksgarantie was verlopen. Gamma Roemond en Intergamma gewezen op BW Boek 7 Artikel 17: leverancier is aanspreekpunt voor consument, apparaat hoort een redelijke termijn mee te gaan, anders is het ondeugdelijk. Nee, geen fabrieksgarantie meer, maar 20% terug op de nieuwprijs uit coulance. Ging niet akkoord. Gamma Roermond legt zaak voor aan Intergamma: nee, 20%.Toen heb ik zelf een mail gestuurd naar Intergamma onder verwijzing naar voornoemd artikel. Weer: fabrieksgarantie was 5 jaar en dus kon de leverancier niets doen. Maar 50% uit coulance. Ja,ja, zo geeft Intergamma dus toch toe.
Uit de afstotende en lompe houding van Gamma en Intergamma blijkt dat zij bij een volgend geval weer precies hetzelfde zullen handelen en hopen dat de klant dan zijn mond houdt.

De oplossing

mag Gamma zelf bepalen. Misschien zich eens in het Consumentenrecht verdiepen?

0 reacties

Ook een klacht indienen over Gamma?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen