Klacht Garage Urbanus: Garagebedrijf Urbanus heeft bejaarde onder valse voorwendselen een ondeugdelijke schadeauto verkocht

# 561980
Mojito

In december 2019 heeft mijn vader (als bruikleenauto voor mij) een Hyundai i10 bij dit bedrijf gekocht. Door de garagehouder werd beloofd dat de auto voor aflevering geheel nagekeken zou worden. Dit bleek na aflevering helaas een loze belofte, want zo bleken de zuigers van de achterklep na aflevering kapot. Deze zijn weliswaar nog kosteloos door de garage vervangen, maar slordig was het wel en ook een teken aan de wand dat de auto helemaal niet zo zorgvuldig nagekeken was. De garagehouder heb ik meermaals op de slordige aflevering aangesproken, doch nooit een inhoudelijke reactie of excuus op terug gehad. Dat de auto voor aflevering echt niet goed door de garage nagekeken was bleek niet veel later opnieuw toen (eerst) de centrale portiervergrendeling niet goed bleek te functioneren en wat later ook het ABS waarschuwings-signaal geregeld ging branden. De centrale portiervergrendeling kon de garagehouder zo niets aan doen omdat het probleem zich niet structureel voordeed. Op mijn melding van het ABS signaal (een potentieel VEILIGHEIDSRISICO) heeft de garagehouder helemaal nooit gereageerd. Vervolgens moest ik op een dag met spoed naar de garage omdat bij het remmen accuut een zwaar schurend metaal op metaal geluid hootbaar was. De garage hield de auto direct daar en het bleek dat de remblokken/schijven volledig versleten waren. De hele boel werd vervangen waarmee we weer 30 tot 50.000 km met de remmen vooruit zouden moeten kunnen. Niets bleek minder waar, want amper 2 maanden en -pakweg- 4.000km verder speelde exact hetzelfde accute schurende geluid weer op. Opnieuw haalde de garagehouder de auto direct van de weg, waarna de auto bijna een week bij ze in de werkplaats gehouden is. Toen we de auto weer konden halen meende de garagehouder ons zonder blikken of blozen op de mouw te kunnen spelden dat er niets anders aan de hand bleek dan een steen die vast tussen remblok en remschijf zat. Dat dit uit de duim gezogen is was ons direct duidelijk, want loswrikken van een steen hoeft niet bijna een week in beslag te nemen. Op de brug bij een andere garagehouder werd dit ook bevestigd toen er wederom gloednieuwe remblokken op de auto gemonteerd bleken. Tevens bleek hier dat het een ex schadeauto was en dat er gesjoemeld was met de tellerstand. De klacht betreft dan ook dat de garagehouder mijn vader willens en wetens onder valse voorwendselen een ondeugdelijke auto heeft verkocht, en (mogelijk) ook nog APK-fraude gepleegd heeft (RDW onderzoek volgt).

Inmiddels is het probleem met de remmen voor de 3e keer in minder dan 2 jaar tijd en net 40.000km op gaan spelen. Hiermee is wel bewezen dat de garagehouder niet in staat blijkt de oorzaak van het structurele probleem op te sporen en te herstellen.

De garagehouder moet mijn vader dan ook financieel compenseren door de auto tegen aankoopbedrag terug te nemen of de kosten van reparatie door een erkend Bovag bedrijf volledig op zich nemen + mijn bejaarde vader als excuus voor de MISLEIDENDE verkoop een bos bloemen en fles wijn toesturen!
Garage Urbanus heeft zich veroorloofd in zijn geheel niet op de klacht te reageren. Noch via Klachtenkompas, noch via andere weg.

Mojito
    Garage Urbanus veroorloofd zich om niet te reageren. Ik ga nu dan ook tot het nemen van verdere stappen over. MISLEIDING en OPLICHTING van klanten in Venlo en omstreken door Garage Urbanus.

Ook een klacht indienen over Garage Urbanus?