Klacht Garmin Nederland: Garmin Forerunner 310 is niet waterdicht, service van Garmin is waardeloos

Klachtnummer
# 32487
Gebruiker
KatjaK
Datum
0 reacties

Details

De klacht

In januari 2011 heb ik een -volgens de specificaties tot 30 m waterdichte- Garmin Forerunner 310 gekocht. Helaas bleek in augustus 2011 dat de Forerunner 310 niet waterdicht was (terwijl er alleen maar spatwater op was gekomen tijdens het kanoën). Nadat ik de Forerunner voor garantie had teruggestuurd kreeg ik na 2 maanden wachten een nieuwe Forerunner 310. Maar ook deze bleek niet waterdicht te zijn (tijdens een regenbui bij het fietsen), waardoor ik deze in december 2012 wederom heb teruggestuurd voor garantie. Na lang wachten heb ik in januari 2013 een nieuwe Forerunner ontvangen. In april 2013, tijdens een wandeling in de regen, bleek helaas echter dat ook deze Forerunner 310 niet waterdicht is. Dit keer zit er niet gewoon condens achter het display, maar dikke regendruppels. Helaas is de garantie verlopen - maar ik heb in alle tijd dat ik de Forerunner heb gehad, nooit een waterdicht exemplaar gehad, bovendien ben ik hem wegens de problemen enkele maanden kwijt geweest.

De oplossing

Het liefste zou ik mijn geld terug krijgen, aangezien het product niet voldoet aan de specificaties, en ik er ook weinig vertrouwen in heb dat een nieuw exemplaar wel voldoet aan de specificaties. Als dat niet tot de mogelijkheden behoort, zou ik het niet meer dan redelijk vinden als het product onder garantie wordt gerepareerd of vervangen. Tijdens de garantieperiode ben ik mijn Forerunner in totaal enkele maanden kwijt geweest, en hierdoor valt het product nu net buiten de garantie - terwijl ik de Forerunner geen 2 jaar effectief hebben kunnen gebruiken. Ik zou van een groot bedrijf als Garmin verwachten dat ze zich in deze gevallen coulanter opstellen - ik heb er zelf niet voor gekozen dat het product defect is ! Ik vind bovendien dat Garmin zijn specificaties zou moeten aanpassen. Niet alleen bij de Forerunner 310, maar ook bij de 305 heb ik problemen gehad met de waterdichtheid, en dat terwijl ik alleen maar kano met de GPS! De specificaties van het product kloppen dus niet!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Garmin Nederland is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Garmin Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen