Opgelost door Garmin Nederland: Garmin sporthorloge werkt niet meer naar behoren ná update van Garmin.

content Opgelost
R. Nouwen

Na een aanbevolen update voor mijn Forerunner 735XT geeft mijn horloge aan dat de opslaglimiet vol is en ik enkele apps moet verwijderen. Inmiddels heb ik alle apps verwijdert, maar nog steeds krijg ik de zelfde foutmelding. Ook doet sindsdien de bluetooth het niet meer, dus contacten met mijn telefoon gaat ook niet meer.
Na contact te hebben gehad met Garmin, werd mij verteld dat zij niets voor me konden doen, omdat het horloge twee jaar en 3 weken oud was. De enige oplossing zou zijn, dat als ik mijn horloge op zou sturen hun een zelfde nieuw horloge terug zouden sturen, ik moest dat € 120,- bij betalen.
Maar de fout zit hem in de update en zeker niet bij mij.

Het liefst heb ik dat het horloge gerepareerd wordt.
Mocht dat niet mogelijk zijn en ik niet onder bijbetalen uit kan komen, dan zou ik natuurlijk een nieuwer model uitkiezen met de zelfde voorwaarden.

Garmin Nederland
    Geachte R. Nouwen, dank voor uw melding. Wij doen inderdaad buiten de 2 jaar garantietermijn inderdaad een omruilvoorstel. Dit zal dan gaan om exact hetzelfde toestel aangezien de forerunner 735 XT nog steeds in ons assortiment wordt gevoerd. Uw specifieke problemen met de memory én de bluetooth problemen zijn niet eerder gerapporteerd in de global incident rapportage van Garmin. Als u onderstaande gegevens kunt mailen aan NLMarketing@garmin.com dan kan ik dit doorzetten aan het quality team van Garmin. Ik heb dan het volgende nodig:
    - toestel ID
    - firmware/software versie
    - liefst ook screenshot/foto van de foutmelding
    - indien u per email contact heeft gehad met Garmin het correspondentie-nummer van deze communicatie.

Dank alvast. Groeten, René - Garmin Nederland
    R. Nouwen
    Op 14 oktober is er op verzoek van Garmin Nederland aanvullende informatie verstuurd per mail. Even afwachten dus...

R. Nouwen
Dankzij de consumentenbond is mijn klacht lig in behandeling genomen! Dit wilde Garmin in eerste instantie niet doen, omdat er niets meer aan het horloge te doen was. Ondertussen ben ik zelf nog aan het zoeken gegaan naar een oplossing en die vond ik! Ik heb mijn horloge verwijdert uit 'mijn omgeving' en opnieuw als nieuw horloge weer toegevoegd. Ook zag ik dat er een app was die bleef hangen in download, deze heb ik verwijdert. Daarna heb ik mijn Forerunner opnieuw opgestart, en alles deed het weer naar behoren. Jammer dat ze bij de helpdesk van Garmin Nederland zeggen dat ik een nieuw horloge moet kopen, terwijl het euvel dus redelijk simpel is te verhelpen. Enige kennis zou welkom zijn bij de helpdesk van Garmin Nederland!!

Ook een klacht indienen over Garmin Nederland?