Klacht Garmin Nederland: Garmin Support Center is niet bereikbaar en reageert niet op mail

ZEFIER

Ik heb op 13 juni de fietscomputer Edge130 bij de webshop van Garmin gekocht. Deze is 19 juni geleverd en werkt niet goed: in het toestelmenu ontbreekt de optie ritinstellingen. Het is een nieuw model en ik heb de laatste software geïnstalleerd.
Ik probeer de support afdeling te bellen, maar deze zijn niet bereikbaar (altijd meer dan 30 minuten wachten). Vervolgens een mail gestuurd op 6 juli.
Support reageert niet binnen twee weken op e-mail. Daarna weer een paar keer geprobeerd te bellen. Eindelijk op 19 juli iemand gesproken van support:
Denis maakt zijn excuses voor de slechte bereikbaarheid, geeft aan dat je beter niet rond de lunch kan bellen (het was ondertussen kwart voor twaalf, ik had om negen uur voor het eerst gebeld en werd om half 12 automatisch teruggebeld!). Het probleem wordt niet herkend, de volgende aanpak wordt geadviseerd: software updaten en terug naar de fabrieksinstellingen. Dit lijkt zinloos: het betreft een gloednieuw product. Vervolgens wordt mijn oorspronkelijke, twee weken oude e-mail opgezocht en beantwoord met de instructie hoe de update te doen. Een link in de instructie werkt niet en de reset levert niets op. Dit heb ik weer gemaild op 19 juli.
Op 23 juli nog een mail gestuurd naar support met het verzoek om het product om te ruilen voor een goed werkend exemplaar of mijn geld te retourneren.
en ondertussen wacht ik op de reactie.
Op 31 juli weer gemaild met de vraag om een reactie.
Ondertussen is het 8 augustus...

Ik heb een reactie nodig om de retourprocedure op te kunnen starten. Ik wil een correct werkend exemplaar of mijn geld terug en ik vind het niveau van de support afdeling beneden alle peil!

Garmin Nederland
    Geachte, dank voor uw bericht. We hebben zojuist de klachtenkompas geactiveerd voor Garmin NL. Uw klacht kwam daardoor ook tevoorschijn. Excuses voor de slecht support tot op heden. De support afdeling in België is enorm druk in deze tijd. Aangezien u in Hilversum woont is het wellicht voor u een optie om langs te komen op ons kantoor in Eemnes. Dan kunnen we het bekijken en ter plaatse een goede oplossing vinden. Wellicht kunt u dat het product inclusief de doos meenemen. Zou u een email kunnen sturen aan NLMarketing@garmin.com of u dit een gewenste suggestie vind en wanneer dit zou schikken. Dank alvast voor uw reactie. Vriendelijke groet, René, Garmin Nederland.

Ook een klacht indienen over Garmin Nederland?