Klacht Garmin Nederland: Garmin weigert klacht hartrate sensor vivoactive 3 op te lossen of product retour te nemen

SO

Ik heb sinds 2 maanden de vivoactive 3. Ik merk tijdens activiteiten dat de hartslagmeter heel erg inaccuraat is. Bij roeien, gewichtheffen en hardlopen wijkt de weergegeven hartslag 20-40 slagen af van de werkelijkheid. Hierdoor moet ik meermaals mijn activiteit stoppen en opnieuw proberen. Dan nog is de afwijking niet acceptabel. Ik heb al diverse dingen geprobeerd, schoonmaken van het glaswerk van de meter, het polsbandje strakker of minder strak doen, opnieuw opstarten van het horloge en software updates. Niets helpt en dat betekent of dat de meter defect is, of dat de vivoactive van slechte kwaliteit is.

Dit heb ik gemeld bij Garmin. Als eerste reactie kwamen ze met algemene instructies om een betere hartmeting te krijgen (welke ik zoals hierboven al aangegeven) opgevold heb. Dit verhielp het probleem niet. Er is me toen voorgesteld om de vivoactive 3 om te wisselen voor een nieuw expemplaar. Hierbij heb ik aangegeven dat dit het probleem niet gaat helpen, omdat na onderzoek op het internet duidelijk wordt dat er erg veel klachten omtrent de inaccurate hartmeting zijn.

Apparaat is toch omgeruild en na 2 weken uitproberen de conclusie getrokken dat ik dezelfde problemen heb.
Dit heb ik wederom aangekaart bij Garmin Nederland en Global en dat ik het probleem graag opgelost wil hebben. Voorstel vanuit mij is geweest dat ik (voor bijbetaling) een ander model zou krijgen, eventueel kostenloos een borstband naleveren ter compensatie van de problemen met de heartrate sensor in het horloge of het product retour sturen en een volledige restitutie.

Garmin geeft geen enkele reactie (meer) op bovenstaande, waardoor een normale afhandeling niet mogelijk lijkt.

Schandalig dat zo een groot bedrijf zulde slechte hardware levert en zulke slechte klantenservice biedt.
Zou graag willen dat mijn probleem opgelost wordt en adviseer tevens anderen om een smartwatch van Polar of Fitbit aan te schaffen...

Ik wil het product terugsturen en mijn geld terug, of een alternatief waarmee er een accurate meting van het hartritme plaatsvindt. (zoals een hartband)

Garmin Nederland
    Beste S. Ozdemir,

Wat vervelend om te lezen dat alle geboden oplossingen niet hebben geholpen. Een polshartslagmeter kan om verschillende redenen minder accuraat zijn. Nu blijkt dit het geval.

Ook weet ik dat dit al een tijdje loopt en we willen u graag een oplossing bieden. Daarom wil ik u op kosten van ons een hartslagband aanbieden. Zo kunt u rekenen op een accurate hartslagmeting.

Ik wil u vriendelijk verzoeken om mij de volgende gegevens per e-mail te sturen:
    • Naam
    • Adres
    • Woonplaats
    • Telefoonnummer

Dit mag u sturen ter attentie van mij ( Jeroen ) naar: Social.supportnl@garmin.com.

Ik wacht op uw bericht.

Jeroen
    Garmin Support

Ook een klacht indienen over Garmin Nederland?