Opgelost door Garmin Nederland: Geen garantie op defect sporthorloge Garmin na 2 jaar en 3 maanden na een defect.

angry Opgelost
M. Guttenberg

Mijn Garmin Fenix 5 Sporthorloge werkt niet meer optimaal bij mijn trainingen. Ik heb dit horloge nu 2 jaar en 3 maanden. Ik heb dit euvel gemeld bij Garmin en die stellen dat dit buiten de garantietermijn valt en dat ik geen recht heb op gratis reparatie of vervanging. Zij stellen voor vervanging van mijn horloge voor 157,- Ik krijg dan een vervangend product waarbij niet wordt aangegeven of dit een nieuw of gebruikt product is. Ik vind dit niet terecht want dit bedrag is meer dan 30% van de aankoopwaarde. Ik meld dat ik dit niet terecht vind en dan wordt gedreigd dat het aanbod vervalt. Ik wil graag dat mijn product gratis of tegen geringe kosten gerepareerd wordt zodat het sporthorloge weer voldoet voor mijn sporttrainingen.

Repareren of vervangen van mijn sporthorloge tegen geringe kosten in plaats van een vergoeding van meer dan 30% te moeten betalen voor een vervangend werkend exemplaar.
Ik heb mijn horloge opgestuurd en moest 160 euro betalen voor een vervangend horloge. Dit proces duurde bijna 2 weken. Het zou dus zo kunnen zijn dat ik mij eigen horloge terug heb gekregen nadat garmin deze gereviseerd heeft. Ik heb nu een werkend exemplaar maar dit heeft mij een hoop geld gekost. Ik vind nog steeds dat de levens duur van een horloge van €600 langer mag zijn dan 2 jaar en 2 maanden.

Beste M. Guttenberg,

Wat vervelend dat dit is gebeurd. Op het moment dat het toestel buiten de garantie valt, is het voor ons standaard procedure om deze als nog te vervangen tegen gereduceerd tarief, zoals in dit geval ook aangeboden is. Het toestel zal worden vervangen door een zogenaamd NOH-toestel. Dit is een volledig gereviseerd toestel welke er uit ziet als nieuw en werkt als nieuw. Deze prijzen zijn echter centraal vastgesteld en zijn niet onderhandelbaar.

Mocht u er als nog gebruik van willen maken dan vernemen wij dit graag.

Jeroen
    Garmin Support
    Beste Jeroen,
    Bedankt voor jullie snelle reactie en aanbod, dat ik zeker waardeer.
    ik heb toch even contact gezocht met de juridische afdeling van de Consumentenbond waar ik lid van ben. De jurist van de consumentenbond geeft aan dat je voor een sporthorloge van deze prijs moet uitgaan van een te verwachten gebruiksduur. De te verwachten gebruiksduur is normaal gesproken gelukkig veel langer dan de door u aangegeven termijn van 2 jaren. Ik ben een fanatieke sporter in clubverband en ken heel veel gebruikers van Garmin horloges of applicaties. Ik weet uit mijn eigen ervaring en uit ervaringen van medesporters dat deze horloges zeker 5 jaar meegaan zonder dat er problemen ontstaan. Ik zou het ten zeerste waarderen als u mij toch een alternatieve oplossing geeft voor het probleem dat ik ondervind met mijn horloge, zodat ik weer verder kan sporten met een verder prima sporhorloge van Garmin. Ik hoor het graag van u. Met vriendelijke groet, Matei Guttenberg
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Beste Matei,

U kunt inderdaad het oorspronkelijke nummer gebruiken voor de retour en betaling. Ik zou de mail nogmaals versturen, dan heeft u alle informatie bij de hand.

Lotte
    Garmin Support

Ook een klacht indienen over Garmin Nederland?