Klacht Garmin Nederland: merde

hanca

Nadat mijn klacht (verkeerde kaart bij GPS)niet opgelost was, stuurde ze me nog wel een enquete hoe blij ik was. In het Frans voor de variatie.
Ik heb m maar in het engels beantwoord. Wat een bedrijf.

Great, I live in the Netherlands, I get a south european card with my device bought in the Netherlands that doesnt function properly.
I get a few Belgium ladies when i finally reach the very hard to find helpdesk (had to go thru the states, who wanted me to call the UK first) who are utterly clueless when they finally answer my call after 45 minutes waiting.

I ask for the Benelux map that i should have had in the first place and that will cost me an additional 35 euros if i have to buy it.
No go.
I complain at a consumer site and yes, after a week i get an answer from Garmin. The south european map should do nicely so whats my problem? My problem is that the thing sends me one way streets, makes me drive circles, misses even the city and sent me circling villages before putting me back on the same road. Every time. Makes me miss appointments and generally fuck up my life.

And then 3 weeks later a questionaire in French pops up in my mailbox asking me if i am happy now.
No, I am not.
I live in the Netherlands, we speak Dutch and i drive Dutch roads.
Thats why i bought this thing in a Dutch shop.
So let me say this in Dutch: Plof in elkaar met je service!
Roughly translated that would come down to an advise where you can put your GPS and your service.
Or to say it in my best school french
MERDE!

me een werkend GPS bezorgen?

nog steeds geen sjoege
    Beste meneer Ducrot,

Als eerst mijn excuus voor het lange wachten. Dit zal niet meer gebeuren, daar wij een nieuwe service-afdeling hebben in Nederland!

Ik heb uw bericht aandachtig gelezen en ik begrijp dat uw Garmin Drive 50 even kort gezegd; Niet goed functioneert. Dat vind ik erg spijtig om te vernemen.

Als u een toestel koopt zit daar vaak al een vooraf ingeladen kaart in. In uw geval Zuid-Europa. Dit is inclusief de Benelux, zoals u wenste. Echter zou het niet zo moeten zijn dat u eenrichtingswegen in wordt gestuurd of dat u met omwegen op uw gewenste locatie aankomt.

Als eerst ben ik erg benieuwd of uw toestel volledig up-to-date is. U kunt uw toestel updaten via Garmin Express. Dit is een programma waarmee u de software van elk Garmin toestel kunt bijwerken.

Graag verneem ik van u of u dit al heeft gedaan of dat dit het probleem heeft opgelost. Mocht dat niet het geval zijn, dan verneem ik het graag van u. Mocht het niet werken, dan kunnen we altijd nog opzoek naar een andere oplossing. Ik wil graag het probleem voor u oplossen!

hanca
    ja ik heb hem regelmatig geupdate.
    Beste meneer Ducrot,

Bedankt voor uw reactie. Zou u mij een e-mail willen sturen op NLsupport@garmin.com ter attentie van Jeroen, met daar in het serienummer van uw toestel en uw NAW-gegevens? Dan ga ik even voor u kijken wat de mogelijkheden zijn.

Waar ik ook nog benieuwd naar ben is welke kaartversie u op dit moment heeft. Dit kunt u vinden in de instellingen van uw toestel. Zou u ook nog enkele voorbeelden kunnen aanleveren waar u bijvoorbeeld de verkeerde kant op bent gestuurd? Dan kunnen wij namelijk een onderzoek starten!

Alvast bedankt!

Garmin Support.
    hanca
    Een week nadat ik de gegevens die hij vroeg aan Jeroen heb doorgegeven krijg ik een standaard mailtje van Barry die me vraagt een serie dingen te doen die ik allang gedaan heb of geen enkele referentie hebben met mijn klacht.
    Enfin, ik ga maar eens de fabrieksinstellingen terugzetten. Niet dat ik daar ooit iets aan veranderd heb, maar goed, Barry wil het blijkbaar graag en dat had ik nog niet gedaan.
    Wordt vervolgd
    Beste meneer Ducrot,

Mijn excuus dat ik niet aan uw e-mail ben toegekomen. Maar wat mijn collega voorsteld, een fabrieksreset, kan geen kwaad. Sterker nog, dit kan de oplossing zijn.

Ik verneem graag hoe dit is verlopen en of het probleem hiermee is opgelost!

hanca
    Gaat even duren voor ik kan testen of alle klachten automagisch verdwenen zijn. Ik heb zo mijn twijfels want er is niets wezenlijks veranderd, maar goedf ik zal het een kans geven,. Maar gebruik het ding niet zo vaak en wil bv dezelfde rit die ik beschreven heb overdoen.

Ik verneem graag van u!

Mocht het niet werken, dan wil ik dit uiteraard ook weten, dan kunnen we opzoek naar een andere oplossing.

hanca
    moet de klacht actief houden maar heb nog niet echt iets te melden, dus vrolijk pasen en ik ben geen meneer :P
    dumdidum
    Beste Mevrouw Ducrot,

Mijn excuus! Hoe was de pasen?

Graag verneem ik als nog hoe het er voor staat met de test omtrent uw klacht.

hanca
    nog steeds niet dezelfde rit gemaakt, maar misschien vandaag naar Vlissingen
    hanca
    Er is nog niks veranderd, op weg naar het station Vlissingen wilde hij me weer naar Oost Souberg hebben. Voor de zekerheid had ik nog het adres opnieuw ingetypt. Nu heb ik wel zo ongeveer alles gedaan aan mijn kant wat mogelijk is en het probleem blijft.
    Dus geen standaardmailtjes met onzin meer, maar nu eens een echte oplossing. Graag.
    Beste mevrouw Ducrot,

Graag zou ik uw e-mailadres ontvangen, daarmee kan ik u opzoeken in mijn systeem en u eventueel een voorstel doen, ik denk namelijk niet, dat dit probleem is op te lossen met updates en dergelijke, aangezien u dit allemaal al heeft geprobeerd.

hanca
    Ik zal het u nogmaals doorsturen via NLsupport@garmin.com tnv Jeroen en ditmaal hopen dat Barry er van af blijft.
    Wat we nog niet geprobeerd hebben is de Beneluxkaart. Misschien maakt het geen verschil, maar misschien is die meer gedetailleerd in de randen van Nederland?
    Verder blijf ik hier de voortgang melden omdat ik bang ben dat ik met mijn klacht weer het eindeloze consumenten bos wordt ingestuurd als er niemand mee kan lezen.
    Beste mevrouw Ducrot,

Ik vind het ook zeker niet erg dat u hier de voortgang blijft melden, alleen ik wilde graag uw e-mailadres hebben om uw klantgegevens op te zoeken. Alles staat vaak gekoppeld aan het e-mailadres. Maar ik zal uw e-mail even opzoeken en daarbij het nodige uitzoeken. Ik kom er op terug!

Beste Mevrouw Ducrot,

Ik heb uw e-mail ontvangen, bedankt hiervoor. Ik stel voor dat we uw toestel gewoon omruilen voor een gloednieuwe! Zo hoeft u niet meer de dupe te zijn van de fout die het huidige toestel blijft maken, dat zoeken wij verder wel uit!

Graag ontvang ik in een privé-bericht of een e-mail uw NAW-gegevens dan kan ik de omruil in werking zetten!

hanca
    Lijkt me goed plan. En nou maar hopen dat het aan het apparaar ligt en niet de kaart
    Beste mevrouw Ducrot,

Ik heb uw e-mail met uw NAW-gegevens ontvangen, waarvoor bedankt. Ik zal uw toestel inboeken ter vervanging en u zult van mij nog een aparte e-mail ontvangen met daar in de instructies rondom de omruilprocedure.

Mocht u daar nog vragen over hebben dan verneem ik die graag van u.

Ik ga er niet van uit dat het aan de kaart ligt. Mocht dat wel zo zijn, dan geven wij dit door en kan het geupdate worden. Dit duurt overigens wel enkele maanden voor dat zo een update wordt toegepast.

Laten we eerst maar even kijken of het nieuwe toestel u wel de juiste richting op stuurt!

Garmin Support

Ook een klacht indienen over Garmin Nederland?