Opgelost door Garmin Nederland: Navigatiesystemen Navigon vanaf 14 Mei 2018 niet meer te updaten, geen ondersteuning meer!

content Opgelost
Plus70

Zoals bekend, heeft Garmin in 2014 concurrent Navigon overgenomen, tot 14 Mei 2018 kreeg ik dan ook (tegen betaling)om de 3 maanden kaartupdates voor mijn losse navigatiesysteem,(ze zijn al gestopt op 14 Mei), (navigon Pus 70 genoemd), na diverse telefoontjes met de (Duitse) helpdesk van Navigon (Onderdeel van Garmin) blijkt nu, dat ondersteuning van Navigon in 2020 geheel zal stoppen dus ook de technische ondersteuning zal dan stoppen, de 3 maandelijkse kaart-updates zullen al niet meer plaatsvinden (Freshmaps genoemd), en de helpdeskmedewerkers/sters, bevestigen,dat garmin van plan is om nog slechts 1 of 2 keer per jaar een kaartupdate beschikbaar te stellen, als er betaald voor is.(Wij hebben betaald voor kaartupdates tot 8 Dec. 2019) Eindconclusie: Zonder ook maar enige berichtgeving per e-mail, heeft Garmin besloten,om navigon ondersteuning geheel te stoppen, per 14 Mei is er al niets meer aan kaartmateriaal te koop, bestaande klanten, zoals wij, moeten dus maar afwachten,of en wanneer je nog een kaartupdate zal krijgen, het geld hebben ze al wel geïncasseerd. (Bevestiging van kaartupdates aankoop heb ik op papier staan hier) Ik zal zeker geen garmin navigatie systeem aan gaan schaffen, puur gezien hun zeer tekort schietende slechte service. Ik kan ze alleen in Duitsland bereiken, maar dat is geen probleem voor mij, ik beheers prima mijn Duitse taal.zie hier de website met een duidelijke mededeling, ik heb verzocht,om restitutie van mijn geld, wat ik betaald heb voor 3 maandelijkse kaartupdates voor mijn navigatiesysteem, tevens heb ik al een klacht ingediend,over dezegang van 'zaken', ze zeggen doodleuk: 'Koop maar een ander navigatiesysteem, ja,maar dan toch géén garmin. : www.navigon.com/en

Het goed bekendmaken van deze manier van handelen door Garmin, waarvan Navigon onderdeel van uitmaakte.Hun 'smoes'is, dat het om 'strategische reden' gedaan is...Mijn uitstekend werkende navigatie is nu dus geheel waardeloos geworden, omdat garmin de stekker uit Navigon heeft getrokken, en dit na zo'n vier jaar na overname door ze....Schandalig.

Plus70
    Zoals bekend,is Navigon,wat onderdeel uitmaakte van Garmin,geheel gestopt met het verstrekken van kaart updates,(Mei 2018)ook al had je een abonnement afgesloten in bijv. Dec.2017. De laatste update die er nog was,was Q-1 2018. Daar zal het dan ook bij blijven,'abonnement'is dus niets meer waard. Het enige wat je nog kunt doen,is om Navigon (Duitsland)verzoeken,je (te veel) betaalde geld terug te laten storten. Ze zijn voor rede vatbaar,,echter,je moet er wel het e.e.a voor ondernemen.Succes!

Garmin Nederland
    Geachte H. van der Aalst, dank voor uw bericht.
    Alle actieve klanten zijn geïnformeerd via in-app-berichten. Aangezien de meeste klanten niet per e-mail zijn geregistreerd, was het niet mogelijk om de door u gevraagde e-mail te verzenden.

Services worden tot midden 2020 geleverd, ook kaartupdates voor FreshMap-klanten worden gegeven (één keer per jaar). Over het algemeen hebben we het beleid om klanten terug te betalen die onlangs een aankoop hebben gedaan. Meer informatie is te vinden op https://www.navigon.com/.

Graag verwijs ik u naar de onderstaande links om uw klacht of verzoek om terugbetaling te plaatsen.
    https://support.navigon.com/de/support/home voor Duitse ondersteuning of
    https://support.navigon.com/en/support/home voor Engelse ondersteuning.

U kunt hier uw ticket openen:
    https://support.navigon.com/de/support/tickets/new (Duits)
    https://support.navigon.com/en/support/tickets/new (Engels)

Dank alvast.
    Vriendelijke groet, René - Garmin Nederland

Plus70
Een duidelijk antwoord gekregen.Abonnement op updates hebben ze aan mij terugbetaald.Garmin heeft uiteindelijk toegegeven,dat de klanten met nog een lopend abonnement,slechts één keer per jaar een kaartupdate zullen ontvangen,en niet vier keer (Een keer per kwartaal). Komt er op neer,dat consumenten met een nog lopend abonnement tot dec. 2019, nog slechts één keer een kaart update zullen kunnen downloaden via Freshmaps,dit zal dan in Januari/Februari 2019 pas zijn. Mijn tip aan de consumenten: Vraag je geld terug,ze leveren niet wat belooft was!! Nu kan het nog!!

Ook een klacht indienen over Garmin Nederland?