Klacht Garuda Indonesia: Op 6 weken geleden ingediende klacht bij verzette/geannuleerde vluchten wordt niet gereageerd.

sad Niet opgelost
A.T.M. Bernards

Tussen 3 oktober 2019 en 23 oktober 2019 heb ik ipv de 6 overeengekomen/bij Garuda geboekte vluchten van 7 andere vluchten gebruik moeten maken, vanwege wijzigingen in het vluchtschema van al deze vluchten. Deze wijzigingen zijn allen minder dan 2 weken voor vertrek medegedeeld, in geval van GA552 zelfs krap 3 dagen voor vertrek.
Bij vlucht GA552 was er sprake van een annulering van de vlucht (dwz samengevoegd met een eerdere vlucht die dag, gebracht in de mail als een vroegere vertrektijd), waardoor we zelfs 2 dagen later hebben moeten vliegen dan overeengekomen.
Bij de terugreis naar Amsterdam misten wij een vakantiedag doordat wij om 8.20 ipv 17.30 moesten vertrekken om alle benodigde aansluitingen te kunnen halen.

Specifiek verwijt: bij geen enkele vlucht is vanuit Garuda een passend alternatief geboden: voor de internationale vluchten werd een aanpassing voorgesteld zonder rekening te houden met aansluitende binnenlandse vluchten op hetzelfde ticket. Bij de geannuleerde vlucht werd geen enkel voorstel gedaan en bleken we alleen op een wachtlijst voor een al overboekte vlucht een dag later gezet (waar ik zelf achter moest komen, dit werd niet actief gecommuniceerd).
Dit gebrek aan service en ondersteuning neem ik Garuda zeer kwalijk en heeft zowel voor als tijdens de vakantie twee keer een dag heel veel ergernis en werk gekost, waarvoor excuses en compensatie passend zijn. Verder hoop ik ten zeerste dat de logistieke processen zodanig zullen worden aangepast, dat bij vluchtwijzigingen, zoals verwacht kan worden, een passend alternatief wordt aangeboden ipv een verwijzing naar onderbemande, niet te bereiken call-centers (waarvoor overigens de callcenter-medewerkers geen enkele blaam treft - toen contact met hen eenmaal lukte hebben zij zaken goed voor ons geregeld, die ik echter wel al eerder zelf had uitgezocht).

Als gevolg van de annulering van de binnenlandse vlucht heb ik kosten gemaakt voor 2 extra dagen verblijf inclusief maaltijden, vervoers- en telefoonkosten, hotelovernachting e.d.

Ik verwacht een passend voorstel tot financiële compensatie voor de vertraagde/geannuleerde vluchten en voor alle door mij gemaakte kosten voor verzorging nav de geannuleerde vlucht. Ik verwachtte een reactie binnen twee weken na dagtekening van de mail. Inmiddels zijn we 6 weken verder en heb ik geen enkele reactie ontvangen.

Garuda Indonesia
    Hartelijk dank voor uw reactie.

Helaas is momenteel de afhandeltijd van onze Customer Relations afdeling langer dan gebruikelijk. Hiervoor bieden wij onze excuses aan. Als het goed is, hebben zij uw e-mail zojuist beantwoord.

Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben.

Garuda Indonesia NL

A.T.M. Bernards
De klacht is inmiddels opgepakt, maar er is nog geen definieve afronding geweest cq duidelijkheid wat er nu gaat gebeuren.

Ook een klacht indienen over Garuda Indonesia?