Klacht Garuda Indonesia: Stopzetten non-stop vlucht en weggeven gereserveerde en betaalde stoelen

Klachtnummer
# 394713
Gebruiker
Jan Mussche
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ook wij werden onze vakantie verrast door het bericht dat de non-stop vluchten zijn gestopt. Dom. Heel dom. Dit is namelijk voor heel veel mensen de reden om met Garuda te vliegen. Nu is er geen enkele reden meer om voor deze maatschappij te kiezen. Qua service zijn ze niks beter dan een ander, qua stiptheid niks beter, stoelen zitten net zo, ook hier zijn schreeuwende babies aan boord. Nee, nu de non-stop vluchten zijn gestopt is het voor ons gedaan met Garuda.
Door het wijzigen van de vlucht terug (GA0088) kregen we nu een vlucht GA0169 naar Medan en dan de GA0088 naar Amsterdam.
We hadden bij boeking stoelreservering gekocht en betaald maar de vlucht naar Meden kregen we niet de stoelen die we hadden besteld en betaald. Ook voor de lange vlucht naar Amsterdam kregen we gewoon stoelen midden in de rijd, zonder extra beenruimte. Dit hebben we met veel pijn en moeite weten om te zetten naar stoelen op de eerste rij (met beenruimte) maar we hadden nog steeds niet de stoelen die we hadden besteld. Bellen, mailen, 2 weken lang met de customer-service (wat dat bij Garuda ook moge zijn) en het enige wat ze schrijven:
Nee, kan niet. De stoelen zijn aan iemand anders gegeven. Geen verklaring, geen woord over compensatie, geen upgrade naar business class hoewel dit toch heel normaal is wanneer een maatschappij niet kan leveren wat er is verkocht. Geen letter werd er aan vuil gemaakt.
Eindelijk na inchecken en weer klagen werd ons het kantoor van de customer-service gewezen en hebben we daar nog eens verhaal gehaald. Wonder boven wonder konden we nu opeens wel weer de stoelen krijgen die we hadden uitgekozen, gereserveerd en betaald. Op onze vraag hoe dat kon, nu wel en 2 weken lang niet werd niet geantwoord.
Blijkt dat we een ander type toestel hebben. I.p.v. 3 stoelen aan de raamzijde nu maar twee waardoor we de extra stoel voor de extra armleuning moesten missen. Ook was de beenruimte aanzienlijk minder zodat ik nog niet met gestrekte benen kon zitten.
Garuda doet maar wat. De maatschappij heeft geen enkele interesse in de klanten, zolang ze maar betalen.

Dat het management zo dom kan zijn om het enige voordeel wat ze hadden stop te zetten (non-stop vluchten) en die te vervangen door een overstap in Medan (een klein regionaal vliegveldje, terwijl Kuala Lumpur en Singapore op een steenworpsafstand liggen is een raadsel. Mensen stappen veel liever over in die 2 andere vliegvelden.

De oplossing

Ik wil dat de klachten die hier zo duidelijk worden omschreven doorgestuurd worden naar het management zodat ze ook daar op de hoogte zijn hoe dom ze bezig zijn en er misschien, heel misschien toch weer non-stop vluchten komen.
Dit gaat Garuda geld kosten, ze krijgen de kisten nooit meer vol.

1 reactie

  1. Auteur
    Garuda Indonesia
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk dank voor uw klacht.

    Wij begrijpen dat deze wijziging erg last-minute is doorgegeven aan u. Wij hebben uw klacht zeker doorgegeven aan het hogere management. Helaas kan ik niet meer doen dat het doorgeven van de klacht. Echter mocht willen dan kunt u altijd mailen naar customerrelations@garuda-indonesia.nl en kunnen wij kijken wat wij voor u kunnen doen voor een volgende boeking.

    Wij wachten graag uw reactie af.

    Met vriendelijke groet,
    Garuda Indonesia NL

Ook een klacht indienen over Garuda Indonesia?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen