Klacht Gaslichtnederland.nl: Zeer agressief opdringen van langdurig bindende energiecontracten aan ZZP'ers

Joost_

Zeer aggressive telefonische verkoop van een Energiecontracten aan ZZP'ers. Voordat je het weet zit je vast aan een vijfjarig contract waar je niet vanaf komt. Als ZZP'er ben je namelijk een bedrijf en heb je geen recht op bedenktijd. Een vage telefonische toezegging is genoeg om het contract rechtsgeldig te laten zijn.
Het heeft geen zin om hierover met GasLichtNederland (GLN) in gesprek te gaan, omdat ze zich immers gewoon aan de wet houden.

Opvallend: De website van GLN is technisch amateuristisch en op z'n minst dubieus te noemen. Voor degene die daar behoefte aan heeft, valt er via de SIDN Whois informatie te achterhalen van wie er achter dit legaal malafide bedrijf zit.

Mogelijk oplossing: Neem direct contact op met de energieleverancier waar het contract zal gaan lopen en leg uit wat er gebeurd is. De leveranciers waarderen het doorgaans niet dat zij worden misbruikt door dit soort oplichters die via een maas in de wet 'legaal' te werk gaan.

Kies een businessmodel dat niet gebaseerd is op deze legale vorm van oplichting.

Ook een klacht indienen over Gaslichtnederland.nl?