Klacht Gate1.nl: vlucht ondanks betaling toch geannuleerd

RB#64

Wij hebben bij Gate1 een vlucht geboekt voor 1662,49 met Etihad van Amsterdam naar Bali. Vlucht EY7309 heen met vertrek om 11.00 uur en vlucht EY7104 terug, vertrek om 15.40u .Deze is door Gate1 op 20 januari bevestigd en het bedrag is afgeschreven van de bankrekening. Op maandag 11 februari zie ik tijdens het checken van mijn mail een bericht van Gate1 waarin ze aangeven dat ze een terugbetaling hebben gedaan. Blijkt dat ze op zondag10 februari om 1.15am een mail hebben gestuurd waarin ze aangaven dat de door mij geselecteerde vluchten met bijbehorende tarieven niet door Etihad bevestigd kunnen worden. Er worden alternatieve vluchten aangeboden en ik moet op dezelfde 10 februari voor 9.00am reageren. Dit was in de nacht terwijl ik sliep en logischerwijs niet op mijn telefoon kijk. Er werden ook geen tarieven genoemd voor de alternatieve vluchten en tijden waren ook erg afwijkend. Geen goed alternatief dus en op een onmogelijk tijdstip aangeboden. Nu blijkt dat dezelfde vlucht gewoon aangeboden wordt alleen voor een hogere prijs. Wij zijn nu gedwongen om een aanzienlijk hogere prijs te betalen voor dezelfde vlucht. Een prijs vermeld op de website en bevestigd door Gate1 is in onze ogen bindend. Dit is een schandalige actie van Gate1. Als Gate1 ons een bevestiging stuurt, dan mogen wij ervan uitgaan dat dit ook daadwerkelijk zo is en dat ze nu hun verantwoordelijkheid hierin nemen.

Wij willen dat Gate1 zich aan de door hen gemaakte overeenkomst houdt en de boeking voor de vlucht conform bevestiging accepteert. Indien er een geschil is tussen Gate1 en de luchtvaartmaatschappij is dat niet ons probleem. Gate1 heeft immers de overeenkomst met gesloten ons bevestigd.

Wij vinden dat Gate1.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Gate1.nl?