Klacht Gazelle: Bestelde Lease E-Bike kan onverwacht voorlopig niet geleverd worden.

A.G.J. Schröder

Ik probeer via ANWB Fiets Lease, waarvoor al maanden veel reclame gemaakt wordt, een E-Bike te leasen. Omdat de enige fietswinkel bij mij in de buurt (Kleiweg Tweewielers) een Gazelle dealer is, komen de dus alleen de Gazelle-modellen uit het Lease programma in aanmerking.
Na proefrijden op het Gazelle Experience Centre in Leidscheveen/Den Haag bleef er één model (o.a. door de grote framehoogte 61) over die geschikt was: de Gazelle Orange C8 HMS 2020.
Vervolgens is de bestelling geplaatst, de kredietcheck gedaan, documenten ge-upload en het contract getekend, altijd zonder enige vermelding dat het mogelijk voorlopig niet door zou kunnen gaan!
Juist omdat ik al twee vakanties naar het buitenland heb moeten annuleren, en omdat ik voorlopig niet met het O.V. mag reizen (“geen plezierritjes”) en ik niet de beschikking heb over een auto had ik me juist verheugd op een zomer met E-Bike dagtochtjes.
Pas op 20 mei kwam er een e-mail van het financieringsbedrijf VWPFS (Volkswagen Pon Financial Services) met de mededeling dat de fiets pas mogelijk eind zomer geleverd kan worden!
In dit geval lijkt het mij redelijk dat men mij voor de tussentijd een leen E-Bike ter beschikking stelt. Wat mij betreft kan dat ieder model zijn, als de framehoogte maar (ongeveer) klopt.
Omdat VWPFS een financieringsbedrijf en geen fietsenhandelaar is, zegt men daar niet voor een leenfiets voor de tussentijd te kunnen zorgen.
Dan lijkt het mij logisch dat Gazelle, met de ANWB, alsnog voor een geschikte leenfiets zorgt.

Gazelle moet, samen met de ANWB, voor een tijdelijke leen E-Bike kunnen zorgen. De enige eis die ik aan zo'n leenfiets stel is dat die (ongeveer) de goede framehoogte heeft.
Een mogelijke oplossing is het om de E-Bike waarop ik bij het Experience Centre Leidscheveen (Den Haag) gereden heb voor een paar maanden uit te lenen totdat het gewenste model geleverd kan worden.

A.G.J. Schröder
    Nog steeds denk ik dat het voor Gazelle mogelijk moet zijn om via de vele dealers een E-Bike te vinden die tijdelijk uitgeleend kan worden.
    Gazelle
    Beste heer Schröder,

Het is inderdaad erg vervelend dat u zo lang op de fiets moet wachten. Helaas zijn wij erg beperkt geweest in de productie van onze fietsen, dit in verband met de door het RIVM opgelegde maatregelen. Hierdoor is er een vertraging ontstaan in de uitleveringen van onze fietsen.

Helaas stellen wij geen leenfietsen ter beschikking. Dit omdat wij deze niet in ons assortiment hebben. Het spijt me u niet positiever te kunnen berichten.

Wolrinka Steetzel
    Customer Service Center

Geen

Ook een klacht indienen over Gazelle?