Klacht Gazelle: De meeste onderdelen aan Gazelle fiets inmiddels vervangen, blijft problemen geven.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 471337
Gebruiker
Marco
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Eind 2016, nu 3.5 jaren geleden, heb ik de Gazelle Chamonix C8 gekocht voor exact duizend euro bij de officiële dealer (Tweewielcentrum Paul van den Broek in Eindhoven) en de fiets is inmiddels al meer dan 10 keer gerepareerd (onderhoudsbeurten NIET meegeteld). Dit is veruit de duurste fiets die ik ooit heb gekocht, zowel in aanschaf als in onderhoud. Nog nooit zo veel problemen met een fiets gehad. Ik fiets hetzelfde aantal kilometers als voor de aanschaf (gemiddeld 12km per dag, dit ook heel duidelijk gecommuniceerd bij de dealer), ik weeg rond de 90kg, heb altijd de onderhoudsbeurten laten doen (tussen de reparaties door), de fiets staat altijd binnen gestald, dus dat kunnen allemaal niet de oorzaken zijn.
Dit is er inmiddels vervangen: zadel-pen, ketting (2x: 1x geknapt en 1x versleten), stuurpen, 2x beide tandwielen, aantal malen de banden (dus NIET zo lekbestendig als wordt geadverteerd), wielen, kettingkast, 2x de trappers (defecte lagers!), trapas (lagers!), voorverlichting en als laatste de achternaaf total-loss (!). De lijst wat NIET is vervangen is korter, dus alle onderdelen zijn minimaal 1x vervangen BEHALVE het frame, slot, standaard en rem/versnellingskabels. Daarnaast een bijna-ongeluk gehad doordat het stuur ineens los kwam (op dag 3 na aanschaf), in de eerste maanden loszittende spaken, knarsende voorvork en stuur (na 3x bezoek dealer pas verholpen), roestende dynamo-contacten. Ik heb mij nooit veilig gevoeld op deze fiets, bij het nemen van bochten voelde het alsof de wielen begonnen aan te lopen, dus niet stevig vast leken te zitten.
Helaas kan de helpdesk niets anders dan je aanhoren: de afdeling "kwaliteit" doet alle beslissingen, maar die afdeling mag je niet spreken, want dat is het beleid bij Gazelle. Tevens het beleid bij Gazelle: de fiets “mag” uitsluitend bij de Gazelle dealer worden onderhouden en gerepareerd, dus bij gebruik van garantie of “coulance” komen dezelfde erbarmelijke kwaliteit Gazelle onderdelen er weer in. Hierdoor zijn sommige onderdelen zelfs meermalen vervangen.
Op moment van schrijven staat de Gazelle fiets inmiddels 3 weken bij de reparateur en ik heb wederom diverse malen met Gazelle gebeld. Dit betreft de defecte achternaaf. Uit noodzaak heb ik een reserve fiets moeten kopen. Ondanks alles, dus ik kan niet anders dan maar wederom wachten totdat ik deze fiets weer mag ophalen voor een waarschijnlijk aanzienlijk reparatie-bedrag.

De oplossing

Ik wil deze fiets niet meer en ik wil mijn aankoopbedrag retour.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Gazelle is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    Marco
    Datum
    Geen voortgang
  2. Auteur
    Marco
    Datum
    Nog geen reactie

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Marco
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen enkele reactie van Gazelle
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Gazelle?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen