Klacht Gazelle: De onwil van Gazelle om mijn defecte display onder garantie/coulance te vervangen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 402470
Gebruiker
Ienepien
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Van mijn electrische fiets, 6 jaar oud, is inmiddels de 3e display defect geraakt.
Ik heb schriftelijk contact gehad met Gazelle. Later belde zij mij op.
De dame van Gazelle vertelde mij dat het probleem van de slechte kwaliteit van de display bekend is. Ondanks dat Gazelle dit dus zelf bevestigt houden ze vast aan de garantietermijn van 2 jaar. Ik moet dus ook niet klagen, want mijn Gazelledealer(inmiddels gesloten. Failliet?) heeft tot 2x toe de display vervangen. Omdat bij Gazelle niet bekend is geloven ze mij blijkbaar niet want ik kan geen bon overleggen. Dat is volgens mij niet vreemd als iets gewoon onder garantie gerepareerd wordt.
Als er iets aan een auto niet goed is komt er een terugroepactie. Dan wordt er ook niet gekeken of de garantietermijn al voorbij is. Dan biedt de dealer deze service gratis aan.

De oplossing

Ik wil graag een nieuwe display. Ik heb aangeboden om zelf de montagekosten dan te betalen.

4 reacties

  1. Auteur
    Gazelle
    Datum
    Beste Ineke,

    Zoals ik al heb gereageerd op jouw klacht op een ander forum:

    Het is jammer dat je je zo over mijn collega uitlaat. Echter moet ik mij helaas bij haar aansluiten. In haar correspondentie legt zij duidelijk uit waarom er geen sprake is van garantie.
    Ten eerste is de garantietermijn ruimstreeks verstreken. Ten tweede verlenen wij geen garantie op garantie, dat betekend dat de eerste garantieperiode blijft gelden, zelfs na het vervangen van een onderdeel onder garantie.

    Tenslotte voor het verstrekken van coulance of garantie, moet er sprake zijn van een aantoonbaar aankoopbewijs. Dit is een van de voorwaarden waar aan moet worden voldaan om garantie te kunnen claimen. Dit is onder andere om fraude te voorkomen.

    Het spijt me dat ik jou niet positiever kan berichten.

    Met vriendelijke groet,

    Silke
    Koninklijke Gazelle
  2. Auteur
    Ienepien
    Datum
    Beste Silke, jammer dat jullie niet begrijpen dat dit zeer klantonvriendelijk is. Ik heb al uitgelegd waarom ik geen bon kan overleggen. Mijn fiets is altijd in onderhoud geweest bij een Gazelledealer en deze heeft tot 2x toe de display vervangen. Een slecht onderdeel vervangen (jullie geven dat zelf toe) is volgens mij niet gebonden aan een termijn. Autofabrikanten roepen hun auto's terug als er iets niet goed is. Dat had Gazelle ook kunnen doen.
    Als laatste zou ik toch iets aan je Nederlands doen. " dat betekend" is toch echt met een t ipv een d.
    Ik ga nu kijken of ik nog bij een ander forum (Facebook?) terecht kan want ik vind dit gewoon onredelijk van Gazelle. Een slechtere reclame is volgens mij niet denkbaar.
    Nog steeds een vriendelijke groet,
    Ineke
  3. Auteur
    Gazelle
    Datum
    Bedankt voor jouw taaltechnische tip. Helaas kunnen wij je niet verder helpen. Het herhaaldelijk plaatsen van klachten op fora, sociale media etc. zal geen verandering brengen in de uitkomst van deze kwestie. Dit omdat je helaas niet aan de voorwaarden voldoet om aanspraak te kunnen maken op garantie of coulance.Tevens helpt het ridiculiseren van mij of mijn collega's daar niet bij.

    Ik wil je graag wijzen op onze algemene garantievoorwaarden op onze website. Hier mee ben jij akkoord gegaan bij aankoop van jouw fiets.

    Ik hoop je hier mee voldoende te hebben geïnformeerd.
  4. Auteur
    Ienepien
    Datum
    Goedemorgen, ik ben erg teleurgesteld in Gazelle.
    Ik vind dat als je zelf toegeeft dat de display uit het begin niet goed waren, moet je de garantie ruim toepassen en hier geen termijn van 2 jaar aanhangen.
    Mijn reactie naar de dames was misschien wat te heftig maar dat komt vooral door de teleurstelling.
    Hoe het komt dat mijn (inmiddels failliete) dealer de display 2x vervangen heeft zonder dat dit bij Gazelle in de bekend is, weet ik natuurlijk niet.

    Ineke

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ienepien
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing. Fiets is verder prima, alleen voor de 3e keer een defecte display. Ondanks dat ze toegeven dat het type display dat ik ook op mijn fiets heb niet deugt, houden ze zich aan de garantietermijn. Ze hebben zeker nooit gehoord van een terugroepactie... Jammer. NOOIT IETS VAN GAZELLE AANSCHAFFEN LUIDT MIJN ADVIES.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Gazelle?