Klacht Gazelle: Elektrische fiets van Gazelle: wanproduct

Klachtnummer
# 93015
Gebruiker
W.Koemans
Datum
0 reacties

Details

De klacht

In 2009 heb ik bij Belga fietsen in Groningen een elektrische fiets van Gazelle gekocht: de Orange Innergy D49 Graphite Platinium
Net twee maanden na de garantie begaf de motor het. In de werkplaats van Belga is er een aantal keren aan gesleuteld maar: dood bleef dood. Een nieuwe motor zou ongeveer 400 euro gaan kosten. Omdat ik dat niet redelijk vind voor een fiets van 2200 euro, is
op mijn aandringen de fiets teruggestuurd naar Gazelle waar een nieuwe motor in de fiets geplaatst is.
Na twee jaar en 3 maanden begeeft de motor het weer en de reparatie gaat 600 euro kosten. De winkelier vertelt dat Gazelle geen garantie meer geeft.
Wat nu? Dit kan toch niet voor zo'n dure fiets?

De oplossing

Ik wil heel graag dat Gazelle zijn verantwoordelijkheid neemt en een nieuwe motor plaatst in mijn fiets. Ook al is de garantieperiode van de nieuwe motor net voorbij, dan nog mag je van zo'n duur product verlangen dat het langer meegaat dan 2 jaar (2 jaar per motor en de motor is de elektrische fiets)

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Gazelle is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Gazelle?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen