Klacht Gazelle: Elektrische fiets van Gazelle: wanproduct

W.Koemans

In 2009 heb ik bij Belga fietsen in Groningen een elektrische fiets van Gazelle gekocht: de Orange Innergy D49 Graphite Platinium
Net twee maanden na de garantie begaf de motor het. In de werkplaats van Belga is er een aantal keren aan gesleuteld maar: dood bleef dood. Een nieuwe motor zou ongeveer 400 euro gaan kosten. Omdat ik dat niet redelijk vind voor een fiets van 2200 euro, is
op mijn aandringen de fiets teruggestuurd naar Gazelle waar een nieuwe motor in de fiets geplaatst is.
Na twee jaar en 3 maanden begeeft de motor het weer en de reparatie gaat 600 euro kosten. De winkelier vertelt dat Gazelle geen garantie meer geeft.
Wat nu? Dit kan toch niet voor zo'n dure fiets?

Ik wil heel graag dat Gazelle zijn verantwoordelijkheid neemt en een nieuwe motor plaatst in mijn fiets. Ook al is de garantieperiode van de nieuwe motor net voorbij, dan nog mag je van zo'n duur product verlangen dat het langer meegaat dan 2 jaar (2 jaar per motor en de motor is de elektrische fiets)

Gazelle is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Gazelle?