Klacht Gazelle: Frame kapot, valt onder garantie maar aanzienlijke montagekosten komen voor mijn rekening.

sad Niet opgelost
PostmanPat37

Ik heb mijn Gazelle-fiets 4 jaar geleden nieuw gekocht bij een fietsenwinkel die (destijds) Gazelledealer was. Afgelopen week is het frame afgebroken, een fabrieksfout aangezien de fiets gewoon normaal is gebruikt. Na contact met de fietsenwinkel kon er kosteloos (er is immers garantie) een nieuw frame komen. Echter, het demonteren en het monteren van het nieuwe frame op de fiets kwam gek genoeg niet voor vergoeding in aanmerking (kosten +- 200 euro).

Na contact met de fietsenwinkel en de klantenservice van Gazelle zelf, was het verhaal dat het inderdaad zo was. De fietsenwinkel krijgt de montagekosten niet vergoed van fabrikant Gazelle. Het voelt eigenlijk alsof Gazelle misbruik van de overeenkomst tussen mij en de fietsenwinkel maakt. Ze zeggen "hier is je frame, maar hoe het op je fiets komt, daar moet je maar zelf voor zorgen". Dit is natuurlijk neppe garantie. Het gaat hier niet om een fietsbelletje... Ik vind het jammer dat zo'n groot bedrijf als Gazelle mij en de (kleine) fietsenzaak laat opdraaien voor kosten die redelijkerwijs niet voor mijn rekening komen.

Gr. Ron

Ik zou graag een oplossing willen voor de bovengenoemde kosten.

Gazelle
    Beste Ron,

Wat vervelend om te lezen dat je frame is gebroken. Conform onze garantievoorwaarden heb je 10 jaar garantie op het frame. Zoals ook telefonisch is aangegeven zijn de arbeidskosten niet in onze garantievoorwaarden opgenomen. Het is aan je fietsenmaker hoeveel hij hier voor in rekening brengt. Als fabriek zijn wij daar helaas geen partij in. Graag verwijs ik je in deze dan ook naar je Gazelle-dealer. Met hem ben je een koopovereenkomst aangegaan, waardoor hij verantwoordelijk is voor garantiekwesties, service en reparaties. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Wolrinka Steetzel
    Customer Service Center

PostmanPat37
Bedankt voor de reactie, maar jammer dat een groot bedrijf hier geen nette oplossing biedt. Juridisch gezien heb ik inderdaad een koopovereenkomst met de dealer, toch vind ik het een vorm van misleiding dat ik 10 jaar garantie op een frame heb, maar dit niet inclusief montage is, maar daarin verschillen we duidelijk van mening. Natuurlijk gaat een fietsenzaak mij de montage in rekening brengen. Zij moeten daar natuurlijk ook van leven. Ik vind het erg makkelijk gezegd...

Ook een klacht indienen over Gazelle?