Klacht Gazelle: Gazelle fiets levensgevaarlijk

P. Douma

Ik heb een E-bike uit 2014 van € 2250,-. Een Gazelle met impulse middenmotor en 7 speed versnellingen. In de jaren heb ik diverse storingen gehad waardoor de fiets nu eigenlijk als nieuw zou kunnen worden beschouwd. 3 Jaar geleden een nieuwe achterwiel, vorig jaar een nieuwe motor ( € 640,- ) ( dat was al vreemd na 5 jaar de motor moeten vervangen ) en dit jaar nog een nieuwe accu ( € 556,- ) ( wat niet al te vreemd is na 6 jaar) Blijkt nu dat het frame is gescheurd op de lasnaad, ofwel niet goed gelast en hierdoor had ik zeer vervelend kunnen vallen met alle gevolgen van dien, vandaar dat ik het levensgevaarlijk vindt. En wat doet Gazelle, allereerst zeer traag reageren op mails, eerste reactie pas na 2 1/2 week, en daarna pas reageren na een week op een mail. Gazelle heeft geen frame meer van dit type fiets meer en wil de fiets ook niet vervangen voor een gelijkwaardig type. Wel wil men een dagwaarde vergoeden maar ze ramen dit maar op € 650,- ofwel net de prijs van de recentelijk vervangen motor. Onderzoek of er een terugroepactie moet komen blijft uit terwijl het echt een veilgheidskwestie is. Gazelle meent dat er per jaar 10% per jaar aan afschrijving is, wat op zich redelijk is als er geen grote kosten zijn. Maar dan nog kom je niet op een bedrag uit van € 650,- maar op een bedrag van € 1203,- ( berekend per jaar 10% er af van de dagwaarde) Zou je 10 % nemen per jaar van de nieuwwaarde dan kom je op € 900,- ofwel rekenen kunnen ze ook niet bij Gazelle

Een betere waarde vergoed worden van de fiets daar hij niet meer gemaakt kan worden en dat houders van deze fiets worden gewaarschuwd voor dit mogelijk mankement in hun fiets.

P. Douma
    Mede door deze klacht op klachtenkompas neer te zetten wordt er door Gazelle toch wel weer bewogen om een coulance regeling toe te gaan passen maar het bedrag is nog onbekend wat ze willen gaan vergoeden aan schade.
    P. Douma
    Helaas was ik blijkbaar te goed van vertrouwen daar het weer hinderlijk stil is vanuit de kant van Gazelle.
    1 Ding weet ik wel voor snelle en goede garantieservice moet je niet bij Gazelle zijn.
    Gazelle
    Beste heer Douma,

Zoals reeds in eerdere gesprekken aangegeven, wordt de dagwaarde van je fiets berekend over de oorspronkelijke inkoopprijs, exclusief BTW en niet over de consumentenadviesprijs. Onderdelen die zijn vervangen worden hierin helaas niet meegenomen. Mogelijk dat je fietsenmaker de onderdelen kan overnemen tegen een redelijke vergoeding. Het bod dat wij je fietsenmaker hebben gedaan, ligt boven de werkelijke dagwaarde. Conform onze garantievoorwaarden, kan er alleen aanspraak gemaakt worden op garantie wanneer er een originele factuur kan worden overlegd. Deze is helaas niet in je bezit. Desondanks kennen wij, bij uitzondering toch garantie toe. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Wolrinka Steetzel
    Customer Service Center

P. Douma
Gazelle blijft bij de vergoeding van €650,- voor de fiets, dit terwijl de reparaties afgelopen jaar al het dubbele waren dus het staat geheel niet in verhouding met de schade die ik heb. Laat staan dat men helemaal niet gereageerd op het feit dat de fiets een gevaarlijk mankement heeft en dat er meer fietsen met dit gevaarlijk mankement kunnen rondrijden. Maar bij ernstig letsel kan Gazelle niet meer zeggen dit hebben we niet kunnen weten en zijn ze verantwoordelijk voor persoonlijke schade.

Ook een klacht indienen over Gazelle?