Klacht Gazelle: Hydraulische rem Gazelle E-bike werkt niet bij regen

fietsenzonderrem

Ik heb een Gazelle Orange C7 HMB 2018 Heren - E-bike . Ik heb deze gekocht 20 maart 2018 bij Fietsenwinkel.nl
Dit is een nederlands fabrikaat. Je zou uit kunnen gaan dat dit gerenomeerd fietsenmerk de fietsen goed test, alvorens te verkopen. In Nederland regent het veel. Toch functioneert de hydraulische rem van merk Miranda NIET bij regen. Lees: NIET. Een auto wordt jaarlijks APK getest. Nummer 1 prioriteit: DE REM. De Gazelle fiets remt NIET bij regen. Ook na meervoudig (onder garantie) vervangen van de hydraulische remblokken, remt de fiets NIET bij regen. Je kunt als fabrikant niet hopen dat de klant niet gaat rijden en gaat remmen als het regent. Fietsen met regen is zelfmoord. Met droog weer gaat het prima. Soort Russisch roulette dus.
Ik ga nu een nieuwe vervangende fiets eisen. Bij Fietsenwinkel of Gazelle.
Aankoopdatum: 20-03-2018

Ik wil een vervangende fiets. Ik kan onmogelijk zonder rem rijden met regen. En het regent veel in Nederland. Remmen lijkt me geen luxe.

Gazelle
    Beste Alwin Oei,

Ik heb contact opgenomen met fietsnwinkel.nl Ik wacht nu even hun reactie af.

Silke
    Koninklijke Gazelle
    Gazelle
    Beste Alwin Oei,

Ik heb contact gehad met jouw Gazelle-dealer. Zij geven aan dat zij hebben aangeboden de fiets terug te nemen naar het distributiecentrum om deze daar onder de loep te nemen. Ik stel voor om in te gaan op dit aanbod. Mocht de fiets daarna nog steeds niet naar behoren functioneren kunnen we kijken naar een definitieve oplossing. Voor verder afhandeling van jouw case wil ik je graag verwijzen naar jouw Gazelle-dealer.

Silke
    Koninklijke Gazelle
    fietsenzonderrem
    Dank voor de reactie. Ik had afgelopen dagen de rem afgesteld en hij remt fantastisch bij DROOG weer. Gisteren regende het weer flink in Amsterdam, en was het dus een suicide mission om te fietsen. Soort Russisch roulette, remt 'ie of remt 'ie niet.
    Enfin, Fietsenwinkel.nl komt morgen de fiets ophalen en ik krijg een leenfiets. Ik ben benieuwd wat ze ermee doen. Ik vertrouw dat Miranda hydraulisch remsysteem niet.
    Alwin Oei

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ?