Klacht Gazelle: Hydraulische rem Gazelle E-bike werkt niet bij regen

fietsenzonderrem

Ik heb een Gazelle Orange C7 HMB 2018 Heren - E-bike . Ik heb deze gekocht 20 maart 2018 bij Fietsenwinkel.nl
Dit is een nederlands fabrikaat. Je zou uit kunnen gaan dat dit gerenomeerd fietsenmerk de fietsen goed test, alvorens te verkopen. In Nederland regent het veel. Toch functioneert de hydraulische rem van merk Miranda NIET bij regen. Lees: NIET. Een auto wordt jaarlijks APK getest. Nummer 1 prioriteit: DE REM. De Gazelle fiets remt NIET bij regen. Ook na meervoudig (onder garantie) vervangen van de hydraulische remblokken, remt de fiets NIET bij regen. Je kunt als fabrikant niet hopen dat de klant niet gaat rijden en gaat remmen als het regent. Fietsen met regen is zelfmoord. Met droog weer gaat het prima. Soort Russisch roulette dus.
Ik ga nu een nieuwe vervangende fiets eisen. Bij Fietsenwinkel of Gazelle.
Aankoopdatum: 20-03-2018

Ik wil een vervangende fiets. Ik kan onmogelijk zonder rem rijden met regen. En het regent veel in Nederland. Remmen lijkt me geen luxe.

Beste Alwin Oei,

Ik heb contact opgenomen met fietsnwinkel.nl Ik wacht nu even hun reactie af.

Silke
    Beste Alwin Oei,

Ik heb contact gehad met jouw Gazelle-dealer. Zij geven aan dat zij hebben aangeboden de fiets terug te nemen naar het distributiecentrum om deze daar onder de loep te nemen. Ik stel voor om in te gaan op dit aanbod. Mocht de fiets daarna nog steeds niet naar behoren functioneren kunnen we kijken naar een definitieve oplossing. Voor verder afhandeling van jouw case wil ik je graag verwijzen naar jouw Gazelle-dealer.

Silke
    fietsenzonderrem
    Dank voor de reactie. Ik had afgelopen dagen de rem afgesteld en hij remt fantastisch bij DROOG weer. Gisteren regende het weer flink in Amsterdam, en was het dus een suicide mission om te fietsen. Soort Russisch roulette, remt 'ie of remt 'ie niet.
    Enfin, Fietsenwinkel.nl komt morgen de fiets ophalen en ik krijg een leenfiets. Ik ben benieuwd wat ze ermee doen. Ik vertrouw dat Miranda hydraulisch remsysteem niet.
    Alwin Oei
    fietsenzonderrem
    De fiets is afgehaald en ik heb een vervangende leenfiets gekregen van fietsenwinkel.nl
    Beste Alwin,

Goed om te lezen dat je fiets is opgehaald door Fietsenwinkel.nl en de leenfiets is afgeleverd. Fietsenwinkel.nl gaat je volledig nakijken. Wij gaan ervan uit dat de problemen met de remmen zijn opgelost als je je fiets weer terug krijgt.

Jorinda
    Customer Service Center

fietsenzonderrem
De fiets is door Fietsenwinkel.nl weer teruggebracht. Ze hebben de remblokjes vervangen. Meer niet. Wederom: met droog weer, de fiets remt prima. Was altijd zo. Maar met regen: schietgebedje doen als ik wil remmen. Hij remt nauwelijks. APK 100% afgekeurd. Nu vraagt Fietsenwinkel.nl om weeeeer een reparateur te contacten voor 'reparatie'. Deze zelfde reparateur heeft al 2x getracht te 'repareren', maar ook zij kunnen het niet. De rem is niet stuk. De rem werkt gewoon niet met nat weer. Oplossing: fiets verkopen, maar dan verlies ik waarde, en heeft iemand anders een fiets die niet remt met nat weer. Conclusie: vervanging van de fiets met gelijkwaardige ebike die wel gewoon remt. Deze klacht is idem als een klacht met een auto. De auto wordt dan wereldwijd teruggebracht om wereld claims tegen te gaan. Deze case met de rem is hetzelfde. Wat gaat u doen? Ik ga nu niet meer met Fietsenwinkel.nl communiceren, zij hebben hun best gedaan. De verantwoordelijkheid ligt nu bij Gazelle.

Ook een klacht indienen over Gazelle?